McDonald’s ogłosił uruchomienie nowej sieci restauracji pod nazwą CosMc’s, czerpiącej inspirację z pozaziemskiej maskotki znanej z reklam firmy z lat 80. i 90.
Planowane jest uruchomienie dziesięciu nowych punktów CosMc’s, z których dziewięć ma być zlokalizowanych w Teksasie przed końcem 2024 roku. Pierwsza restauracja nowej marki zostanie otwarta jeszcze w grudniu tego roku w miejscowości Bolingbrook w stanie Illinois, z dalszymi planami rozwinięcia konceptu na inne lokalizacje, w zależności od wyników działalności przez co najmniej rok.
Restauracje CosMc’s mają koncentrować się na napojach i słodkich przekąskach, konkurując z takimi markami jak Starbucks czy Dunkin’ Donuts. W menu znajdą się znane produkty takie jak Egg McMuffin czy deser M&M McFlurry, a także nowości, w tym Churro Frappes oraz małe precle. Chris Kempczinski, dyrektor generalny McDonald’s, podkreślił, że sektor fantazyjnych kaw i napojów to rynek wart 100 miliardów dolarów, który rośnie szybciej niż inne segmenty i charakteryzuje się lepszymi marżami.
Restauracje CosMc’s będą miały mniejszą powierzchnię niż standardowe lokale McDonald’s. Firma testuje różne nowe rozwiązania, w tym stworzenie wielu pasów do obsługi typu drive-thru oraz możliwość dokonywania płatności przez głośniki do składania zamówień, co może zrewolucjonizować doświadczenia klientów i usprawnić obsługę.