Test potrwa od 7 do 27 stycznia 2019 roku w restauracjach McDonald’s w Warszawie (ul. Świętokrzyska 3), Katowicach (ul. Stawowa 5), Poznaniu (ul. Grunwaldzka 104 c), Gdańsku (ul. Bażyńskiego 2), Wrocławiu (Rynek 30) i Mrągowie. Goście mogą w tym czasie wybrać standardową słomkę z plastiku, słomkę z papieru lub całkowicie zrezygnować ze słomki.
„Słomki ze względu na swój mały rozmiar są trudne do wychwycenia przez systemy segregacji odpadów i dlatego nie są poddawane segregacji i recyklingowi w takim stopniu, jak inne odpady plastikowe. W minionym roku dużo mówiło się o tej kwestii. To jednak tylko jeden z aspektów szerszego tematu opakowań jednorazowych, na którym się skupiamy w ramach strategii Scale For Good” – mówi Anna Borys-Karwacka, Dyrektor ds. Korporacyjnych McDonald’s Polska.
W 2018 roku McDonald’s, wspólnie ze Starbucks oraz grupą inwestycyjną Closed Loop Partners, rozpoczął program „NextGen Cup Challenge” – inicjatywę skierowaną do innowatorów służącą opracowaniu nowego typu kubka jednorazowego, który w całości będzie nadawał się do recyklingu. Wyniki zostaną ogłoszone w lutym 2019 roku. Siedmiu zwycięzców otrzyma dotacje na wdrożenie, w wysokości nawet do 1 mln $.
Już teraz w większości polskich lokali sieci znajdują się kosze do segregacji odpadów. Wszystkie opakowania papierowe, serwety na tace, czy serwetki wykonane są z papieru z certyfikatem odpowiedzialnej gospodarki leśnej FSC.
Strategia Scale For Good zakłada również znaczące redukcje emisji gazów cieplarnianych związanych z działaniem restauracji, biur (o 36%) i systemu dostaw (o 30%). Ponad 65% lokali polskiej sieci jest zasilanych energią ze źródeł odnawialnych.
Więcej informacji znajdą Państwo na fanpage’u McDonald’s Polska, oficjalnym profilu na Twitterze oraz stronie internetowej.