„Wspólnie ze wszystkimi współorganizatorami Meetings Week Poland postanowiliśmy sprawdzić nową formułę wydarzenia. Zależało nam przede wszystkim na tym, żeby jeszcze efektywniej zarządzać czasem i dać większą możliwość wyboru spotkań czy prelekcji, szczególnie tym uczestnikom, którzy przyjeżdżają na MWP spoza Warszawy. Dzięki umiejętnemu połączeniu sesji wydarzenie będzie bardziej dynamiczne i pozwoli na optymalizację czasu oraz zaangażowania wszystkich stron” – mówi Sebastian Słoniewski, prezes zarządu Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel, organizacji, która w tym roku jest koordynatorem wydarzenia.
W nowej formule Meetings Week Poland pierwszy dzień spotkania (20 marca, środa) będzie stanowił połączenie konferencji Poland Meetings Destination (organizator The Warsaw Voice) oraz warsztatów realizowanych w ramach Akademii Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce. Drugi dzień (21 marca, czwartek) wypełnią sesje przygotowane przez Stowarzyszenie Branży Eventowej oraz Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel i Site Poland. Tego dnia również odbędzie się spotkanie przedstawicieli Convention Bureaux koordynowane przez Polską Organizację Turystyczną i działające w jej ramach Poland Convention Bureau. Ostatni dzień wydarzenia (22 marca, piątek) to tradycyjnie Forum Obiektów (organizatorzy: MPI Poland i Z-Factor), Warsaw Future Leaders Forum (organizator Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji) oraz finałowa gala konkursu MP Power Awards® (organizator MeetingPlanner.pl, gala odbędzie w Global Expo w Warszawie). W tej edycji, w ramach MWP, Poland Convention Bureau POT zaplanowało fam trip połączony z warsztatami dla planistów spotkań, reprezentujących rynki Skandynawii i Beneluksu.
Zmieniona formuła MWP nie oznacza jednak zmiany założeń. Nadal głównym celem jest budowanie świadomości pozycji spotkań i wydarzeń w działaniach biznesowych i komunikacyjnych firm, stowarzyszeń oraz instytucji. Kluczowa jest tu także profesjonalizacja rynku, dzięki edukacji i wymianie doświadczeń, oraz jego integracja. Rozwój branży spotkań jest bardzo dynamiczny, a wpływa na ten proces bardzo wiele czynników. Każdego roku pojawiają się więc nowe zagadnienia, wymagające analizy i dyskusji.
„Kiedy inicjowaliśmy powstanie takiego wydarzenia jak Meetings Week, właśnie taką jego funkcję projektowaliśmy. Z jednej strony ma spajać branżę w jej dążeniach do profesjonalizacji i promocji na zewnątrz, z drugiej – być otwartą platformą, na której znajdą miejsce wszystkie istotne dla rynku tematy i przedsięwzięcia. Dziś na świecie, na spotkaniach międzynarodowych stowarzyszeń, nasze wydarzenie jest przedstawiane jako dobra praktyka i rozwiązanie, które warto implementować” – mówi Wojciech Liszka, MPI Poland Chapter, jeden z pomysłodawców Meetings Week Poland, uhonorowany ostatnio przez globalne stowarzyszenie MPI (w ramach konkursu MPI RISE Awards) tytułem „Member of the Year”.
Ostatnia edycja Meetings Week Poland poświęcona była wartości spotkań, wyzwaniom i perspektywom rozwoju branży oraz zmianom w przepisach prawa unijnego i polskiego, dotyczących rynku spotkań.
„Poruszyliśmy ważne dla branży tematy z różnych perspektyw, ale wspólnym mianownikiem były wspomniane zmiany legislacyjne, które mają wpływ na pracę nas wszystkich. W dziewięciu wydarzeniach w ramach MWP wzięli udział głównie przedstawiciele agencji eventowych, PCO, DMC, incentive travel (niemal jedna trzecia gości), osoby reprezentujące obiekty (ok. 25 proc. uczestników) oraz klienci reprezentujący firmy, korporacje, stowarzyszenia, instytucje publiczne i media (ok. 18 proc.). Wśród prelegentów były osoby reprezentujące wszystkie sektory przemysłu spotkań z Polski i świata, oraz zewnętrzni eksperci w omawianych dziedzinach” – podsumowuje MWP 2018 Anna Jędrocha, prezes zarządu Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce, czyli organizacji, która koordynowała ostatnią edycję Meetings Week Poland.
Organizatorzy Meetings Week Poland 2019 to: MPI Poland Chapter, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland oraz Polska Organizacja Turystyczna Poland Convention Bureau, Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie, The Warsaw Voice i MeetingPlanner.pl.
Lokalizacją przyszłorocznego eventu jest Centrum Konferencyjne MsMermaid – prestiżowa przestrzeń eventowo-konferencyjna w centrum Warszawy, tuż obok Mostu Poniatowskiego, z panoramicznym widokiem na Wisłę i PGE Narodowy. Nowoczesna architektura budynku nawiązuje do symbolu wody i fal. Budynek jest ostatnim projektem, nad którymi pracował wybitny polski architekt prof. Stefan Kuryłowicz. Więcej informacji na temat wydarzenia znajdą Państwo na stronie internetowej www.meetingsweek.pl.