Komisja Europejska twierdzi, że sposób, w jaki Airbnb prezentuje swoje ceny, a także szereg warunków, jest niezgodny z dyrektywą o nieuczciwych praktykach handlowych, dyrektywą o nieuczciwych warunkach umów konsumenckich oraz rozporządzeniem w sprawie jurysdykcji, prawa właściwego, uznawania i wykonywania orzeczeń.
KE zarządziła, aby przedsiębiorstwo do końca sierpnia zaproponowało nowe rozwiązania w tej sprawie. Po dopełnieniu tych czynności zostaną one rozpatrzone i ocenione. Jeżeli okażą się niesatysfakcjonujące, Airbnb może zacząć podlegać działaniom w zakresie egzekwowania przepisów.
Zgodnie z zaleceniami, firma powinna zmienić sposób prezentowania informacji dotyczących cen zamieszczanych na stronie internetowej, a także w jasny i przejrzysty sposób oznaczać, czy oferty pochodzą od prywatnych gospodarzy, czy od podmiotów zawodowo zajmujących się najmem. W razie wątpliwości co do realizowania zaleceń, Komisja Europejska wraz z organami ochrony konsumentów spotkają się z przedstawicielami Airbnb we wrześniu.