Miłość od pierwszego wejrzenia, czyli od inspiracji do rezerwacji

0
544

W dobie szybkich tiktokowych treści, świecie, w którym konkurencja o uwagę Gościa jest coraz większa, każda chwila spędzona na stronie powinna inspirować. Często sekundy dzielą naszych potencjalnych Gości od decyzji pozostania na stronie lub przejścia na kolejną. Jak więc rozkochać użytkowników i zachęcić ich do direct bookingu? Sprawdź jak przyciągnąć Gości i budować ich zaufanie, dzięki odpowiednio zaprojektowanej stronie.

Ostateczne decyzje podejmowane przez Gości w trakcie podróży związanej z rezerwacją to mieszanka emocji i racjonalnego podejścia. Na stronie obiektu poszukują przede wszystkim obietnicy, która rozwieje wątpliwości i upewni, że wybór, którego dokonują będzie najlepszym z możliwych. W tym kontekście strona obiektu to kluczowe narzędzie w budowaniu pozytywnych relacji z potencjalnym Gościem — przestrzeń, którą możemy dowolnie kreować.

Wartość strony internetowej pod kątem doświadczeń Gościa możemy rozpatrywać na dwóch poziomach, które wraz z ofertą przenikają się nawzajem, oddziałując na emocje i rodzącą się w podświadomości pewność wyboru.

Użyteczność

Dbając o intuicyjność, stawiając na sprawdzone rozwiązania i zapewniając prosty dostęp do potrzebnych informacji, budujemy fundamenty zaufania, udowadniając, iż zależy nam na komforcie Gościa jeszcze zanim przekroczy on próg hotelu. Dlatego tak ważny jest przemyślany projekt strony – w szczególności na urządzeniach mobilnych. Ich udział w ogólnej liczbie rezerwacji to obecnie aż 54%, co pokazuje olbrzymi potencjał jaki w nich leży.

My, projektanci i hotelarze, nie jesteśmy w stanie dokładnie przewidzieć zachowań użytkowników, dlatego tak ważna jest analiza ich interakcji ze stroną obiektu. W Profitroom również angażujemy się w tego typu testy, co pozwala nam wdrażać nowe, intuicyjne rozwiązania i mieć pewność, że będę one zrozumiałe dla wszystkich Gości, niezależnie od tego z jakich urządzeń korzystają.

Design

Na poziomie emocji znajduje się design strony; to, co widoczne, co inspiruje i zachęca do dalszego odkrywania. Idealnie dobrane zdjęcia wyeksponują to, co w Twoim obiekcie najlepsze. Odpowiednio dobrana typografia, kolorystyka i grafiki połączone z inspirującą treścią pozwolą Gościom zanurzyć się w atmosferze hotelu, a zróżnicowane sekcje i subtelne animacje urozmaicą podróż, utrzymując ich uwagę na dłużej.

Dzięki powyższym zmianom współpracujące z nami hotele szybko osiągnęły znaczny wzrost wartości rezerwacji bezpośrednich – przykładowo odpowiednio +111%, +487% i +138% (porównanie pierwszego miesiąca po starcie do analogicznego miesiąca roku poprzedniego).

Spójność

Niezależnie od tego, czy kierujemy się bardziej emocjami, czy racjonalnym podejściem, kluczowe jest stworzenie, wraz z przekazem marketingowym, spójnego doświadczenia.  Nie bójmy się zmian – w Profitroom aktywnie współpracujemy z hotelarzami nad projektami i komunikacją – dzięki temu tworzymy strony, które nie tylko inspirują, ale przede wszystkim ułatwiają dokonanie rezerwacji bezpośredniej.

Fot.: Materiały Profitroom

Wiedzą podzieliła się Monika Jurga, WEB DESIGN TEAM LEADER, Profitroom

Przeczytaj więcej artykułów związanych z direct booking.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.