Mobilny POS – czy warto?

0
1234

Prowadząc lokal gastronomiczny trzeba stale liczyć się nie tylko z presją czasu, ale także oczekiwaniami, jakie stawiają konsumenci. Rynek HoReCa jest aktualnie w fazie wielu rewolucji, a jedną z najbardziej znaczących jest rewolucja cyfrowa. Jak umiejętnie wykorzystać nowe rozwiązania technologicznie aby rozwinąć własną działalność?

Szybkość i wygoda – te dwa argumenty przekonują coraz większą część społeczeństwa do porzucenia stacjonarnych narzędzi komunikacji. Chętnie sięgamy po smartfon lub tablet również po to, żeby dokonać płatności, rezerwacji czy zakupu u dostawców. Do korzystania z nowych technologii przekonują się także użytkownicy różnych grup wiekowych ale pionierami i trendsetterami są osoby z tzw. pokolenia “Z”. Według definicji są to osoby urodzone po roku 2000, które teraz wchodzą w dorosłość. To właśnie ci młodzi ludzie mają ogromny wpływ na nowe trendy m.in. w gastronomii. Ich zachowania, jako konsumentów bardziej przypominają te, które są obecne na zachodzie Europy. Chętniej jadają poza domem ale równie chętnie zamawiają dania na wynos. Biegłość w posługiwaniu się urządzeniami mobilnymi sprawia, że najchętniej wybierają te miejsca, gdzie można zamówić jedzenie online lub w taki sposób zarezerwować stolik. Szacuje się, że w ciągu najbliższej dekady będą oni stanowić blisko połowę nie tylko konsumentów w branży gastronomicznej, ale także osób zatrudnionych w obsłudze. Mówi to przede wszystkim wiele o tym, jak będą wyglądały oczekiwania konsumentów. Znacznie większy udział cyfrowych rozwiązań nie będzie już tylko modą czy wizerunkowym zabiegiem a koniecznością. Dla młodych ludzi z generacji “Z” już teraz liczy się przede wszystkim natychmiastowość w dokonywaniu wyboru, którą zapewniają urządzenia mobilne. Wśród głównych oczekiwań, jakie musi spełniać usługodawca lub dostawca jest interaktywność i krótki czas realizacji. Ta najmłodsza grupa klientów jest także często pośrednikiem pomiędzy lokalem, a osobami, które nie są biegłe w posługiwaniu się urządzeniami mobilnymi.

W lokalach gastronomicznych rewolucja technologiczna rozpoczęła się od wielofunkcyjnych urządzeń typu POS, które gwarantują pełną kontrolę nad całym obiektem. Począwszy od stanów magazynowych, spraw kadrowych, aż po bieżącą obsługę zamówień. W komunikacji między systemem POS a klientem zawsze pozostawał jednak czynnik ludzki i manualny – kartka i długopis. Tradycyjny sposób składania zamówień często jednak generuje problemy, które mogą skutkować reklamacją lub złą opinią o lokalu. Najlepszym rozwiązaniem na precyzyjne i elastyczne zarządzanie zamówieniami jest uzupełnienie systemu POS o urządzenia mobilne, których funkcjonalności nie tylko ułatwiają komunikację między klientem a lokalem ale przede wszystkim eliminują ryzyko pomyłki i dostarczenia niewłaściwego zamówienia. Obsługa sali, która zostaje wyposażona w dodatkowe narzędzie (miniPOS) może wykonywać wiele dodatkowych zadań, które ze względu na mobilność urządzeń nie będą generowały dużych nakładów pracy. Rozwiązanie miniPOS to interfejs i w dużej mierze urządzenia, które mają odciążyć pracowników i zapewnić im skuteczniejszą komunikację. Dzięki nim kelnerzy po przyjęciu zamówień nie muszą za każdym razem udawać się do terminala żeby zarejestrować zamówienie lub doliczyć kolejne pozycje. Komunikacja między kelnerem a kuchnią staje się bezpośrednia i mobilna. W każdym miejscu sali kelner może edytować rachunek, doliczyć kolejną potrawę lub zmienić złożone zamówienie. To tylko jedna z wielu korzyści na jakie można liczyć wdrażając miniPOS w swoim lokalu. Pozostałe funkcje to m.in.:

  • krótszy czas realizacji zamówień,
  • dostęp do pełnych opisów potraw (lista składników, alergenów i gramatury),
  • edycja i formatowanie rachunków (otwieranie i zamykanie, dzielenie na kilka osób, ustalanie rabatów, wybór form płatności),
  • administrowanie salą (bieżący podgląd sali, rezerwacja stolików i oznaczanie wolnych miejsc).

Korzystanie z miniPOS to także większy komfort i swoboda pracy. Powszechna znajomość obsługi systemu Android sprawia, że wdrożenie systemu nie wymaga dodatkowych, czasochłonnych szkoleń lub kursów. Z pewnością także klienci docenią to, że zostaną sprawniej obsłużeni a ich zamówiony posiłek szybciej pojawi się na stole.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.