Tematyka spotkania była związana z biznesem roślinnym, mięsnym oraz mleczarskim. Zgromadzeni goście mogli wysłuchać prelekcji dotyczących trendów żywieniowych, które będą obecne w przyszłości. Prawdziwym hitem mają stać się rośliny stanowiące alternatywę dla mięsa, ponoć nie różniące się od prawdziwego źródła białka. Przykładem są parówki wege w hot-dogach serwowanych na stacjach Orlen.
„Polska i kraje Europy Wschodniej są gotowe na produkty roślinne, które wkrótce wejdą na rynek, w tym także clean meat – czyste mięso powstające bez wykorzystania zwierząt” – podsumowała konferencję Nicole Rawling, Dyrektor ds. Współpracy Międzynarodowej z The Good Food Institute.
Rawling omawiała wpływ roślinnych trendów wraz Vereną Wiederkehr, Dyrektor ds. Przemysłu Spożywczego oraz ekspertami do spraw żywności – Katarzyną Świąder oraz Bartoszem Kamienieckim.
Dieta roślinna na Instagramie. Wystąpienie Weroniki Pochylskiej. Autor zdjęcia: Ela Radzikowska
Swoje spostrzeżenia na temat nowych tendencji roślinnych w branży gastronomicznej przedstawiły ponadto m.in. Honorata Jarocka oraz Aleksandra Chołody-Trapp. Szczegółowo omówiono wielkość rynku roślinnego w Polsce i Europie, opierając się najnowszym trendzie związanym z zasadami najzdrowszego sposobu odżywiania, który określa się mianem fleksitarianizmu. Wykazano, dlaczego wzrosło zainteresowanie tą rewolucyjną metodą diety i w jaki sposób liczne marki zmierzają w stronę biznesu roślinnego, aby utrzymać swoją pozycję na rynku.
Podczas konferencji nie zabrakło „roślinnej uczty” dla uczestników, którzy mogli skosztować wegańskiej zupy oraz popularnego dania, jakim jest Carbonara. Kilka osób odpowiedzialnych za nowości oraz zmiany jakościowe zostało również zaproszonych do udziału w panelu HoReCa pod nazwą „Roślinny potencjał w liczbach”. Głównym wątkiem dyskusji był powód, dla którego restauratorzy zwracają się w kierunku roślinnym i wprowadzają nowe menu.
W ramach drugiego etapu konferencji zorganizowano natomiast warsztaty dla uczestników Plant Powered-Perspectives, które pozwalały zapoznać się z pomysłami wykorzystania produktów spożywczych oraz sposobami na skuteczną komunikację w branży roślinnej.
„Tworzymy firmę wegańską, a wydarzenie, jakim jest konferencja Plant-Powered Perspectives, pozwala poznać trendy w tej branży. Świetnie się tutaj o nich słucha, bo są przekazywane w sposób zrozumiały. Badania tu prezentowane pokazują mi, w którą stronę powinnam zmierzać we własnym biznesie” – skomentowała Blanka Sysiak, właściciel firmy produkcyjnej SYS.
Uczestnicy oraz jurorzy Plant-Powered Pitching. Autor zdjęcia: Ela Radzikowska