Najważniejsze technologie, które wpłyną na biznes turystyczny

0
2152

Świat technologii zmienia się w błyskawicznym tempie. Branża turystyczna jest jedną z najważniejszych branż, na którą wpływają nowe technologie. Jakie? O tym przeczytasz w poniższym artykule, który przygotował Krzysztof Głąbiński.

Jeszcze niedawno, kiedy pracowałem w branży lotniczej, linie lotnicze używały papierowych biletów. E-bilety i kioski odpraw były innowacyjnym rozwiązaniem hi-tech wdrażanym tylko w kilku liniach lotniczych/lotniskach. Kiedy pracowałem w branży hotelarskiej, kioski do samoobsługowego check-in były bardzo innowacyjnym i śmiałym rozwiązaniem. Dzisiaj technologia czyni wyżej wspomniane innowacje historycznymi.

Zmienia się nie tylko technologia, ale także sposób, w jaki ludzie podróżują po świecie. Nowe technologie zmieniają również sposób funkcjonowania firm, dlatego będą odgrywały kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości tej branży.

Jakie technologie uważam za najbardziej wpływowe i oddziałujące na branżę w ciągu najbliższych 5 lat? Oto moja lista:

Big Data Analytics
Branża turystyczna zmierza w kierunku przyszłości opartej na big data. Analityka big data to proces analizowania dużych ilości informacji w celu odkrycia wzorców, skojarzeń i trendów.

Analityka big data może być wykorzystywana zarówno do celów predykcyjnych, jak i preskryptywnych:

Analityka predykcyjna wykorzystuje dane historyczne do przewidywania przyszłych zdarzeń na podstawie algorytmów. W branży turystycznej analityka predykcyjna może być wykorzystywana do prognozowania zachowań podróżnych, zachowań rezerwacyjnych lub popytu, poprzez analizę danych z przeszłości, takich jak rezerwacje, wzorce rezerwacji, ceny, preferencje klientów.

Analityka predykcyjna wykorzystuje dane historyczne lub dane w czasie rzeczywistym, aby zalecić działania, które optymalizują wyniki w oparciu o przewidywania z modeli predykcyjnych. W branży turystycznej, modele predykcyjne mogą sugerować, jakie rozważania dotyczące ceny/wartości będą najlepsze dla konkretnego lotu lub pokoju hotelowego, w tym konkretnym czasie.

Z dużymi danymi wiąże się duża odpowiedzialność. Ponieważ organizacje w coraz większym stopniu polegają na dużych danych w celu podejmowania decyzji, coraz większą uwagę zwraca się na jakość danych. Obejmuje to zapewnienie, że dane są dokładne, kompletne i odpowiednie do potrzeb biznesowych. Poprawa jakości danych jest niezbędna, aby dane mogły być wykorzystane do podejmowania decyzji.

W Aggregate Intelligence pracujemy szczególnie nad dokładnością danych. Nie chodzi nam tylko o dane same w sobie, ale o to, jak i kiedy są one pozyskiwane. Na przykład: jeśli konkurencyjna linia lotnicza zmienia taryfy kilka razy dziennie, a dane dotyczące zakupów cenowych w Twojej linii lotniczej pojawiają się raz dziennie, oznacza to, że całodzienna praca Twojego Revenue Managera opiera się na nieaktualnych danych. Niezależnie od tego, czy zostały one zebrane w 100% dokładnie w momencie ich pozyskiwania.

Sztuczna inteligencja (AI)
Drugą najbardziej wpływową technologią w branży turystycznej jest sztuczna inteligencja (AI), która przekształca branżę wewnętrznie i zewnętrznie.

Z perspektywy wewnętrznej, AI może być wykorzystywana do automatyzacji zadań, redukcji powtarzalnej pracy, poprawy wydajności, korelacji danych, rozpoznawania tekstu, przewidywania rezerwacji lub zachowania klienta, przewidywania popytu i poprawy doświadczenia klienta, a także poprawy wydajności operacyjnej.

Z perspektywy zewnętrznej AI służy klientom, zwiększając ich doświadczenie, personalizując produkt i usługi.

Zespół data science Aggregate Intelligence pracuje nad obiema dziedzinami: wewnętrznie automatyzując procesy, poprawiając wydajność oraz zewnętrznie dla naszych klientów opracowując autorskie rozwiązania, które przekształcają dane w sensowne działania.

Wizualizacja danych
Narzędzia do wizualizacji danych stają się coraz bardziej popularne jako sposób na przekształcenie dużych danych w użyteczne spostrzeżenia. Narzędzia wizualizacji mogą pomóc w identyfikacji trendów, wzorców i wartości odstających, które mogłyby zostać przeoczone w surowych danych. Poprzez uczynienie danych bardziej dostępnymi i zrozumiałymi, narzędzia wizualizacyjne mogą ułatwić podejmowanie decyzji.

Zespół wizualizacji danych Aggregate Intelligence specjalizuje się w używaniu różnych platform wizualizacyjnych, aby upewnić się, że przedstawiamy dane dla naszych klientów w najlepszy sposób. Mamy również spersonalizowaną ofertę dla klientów, w ramach której budujemy dashboardy w oparciu o ich potrzeby i wymagania, przekształcając big data w najbardziej znaczące dane.

Analityka w czasie rzeczywistym
Analityka w czasie rzeczywistym jest kolejnym trendem, który przekształca big data w actionable data. Wraz z ewolucją systemów zarządzania przychodami w branży lotniczej i hotelarskiej oraz ze wzrostem dostępności klientów do produktów i usług, firmy mogą teraz zbierać i analizować dane w czasie rzeczywistym. Może to umożliwić podejście oparte na uczeniu się przez wzmocnienie, gdzie dane są zbierane, przetwarzane, a reakcja jest szybko podejmowana. Te zmiany w ich środowisku biznesowym, poprawiając ich zwinność i zdolność reagowania. Aggregate intelligence specjalizuje się w ekstrakcji i przetwarzaniu danych w czasie rzeczywistym, zapewniając liniom lotniczym, hotelom i technologiom partnerskim szybkie dane. Zakładamy, że 30% globalnych danych będzie generowana w czasie rzeczywistym do 2025 roku.

Wniosek
Jest oczywiste, że na przyszłość podróży będzie miała wpływ technologia. Trendy te kształtują brakujące ogniwo pomiędzy big data a wartością biznesową. Skupiając się na jakości danych, wizualizacji, analityce w czasie rzeczywistym, uczeniu maszynowym, firmy mogą wydobyć wartość ze swoich inwestycji w big data i usprawnić proces podejmowania decyzji.

Autor:
Krzysztof Głąbiński

Źródło: https://aggregateintelligence-6898561.hs-sites.com/blog/top-technologies-that-will-impact-the-travel-business

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.