Pierwszy lokal tej marki powstał w 2003 roku w Białymstoku. Firma zarządzana przez Radosława Charubina posiada obecnie 270 punktów i nie przestaje się rozwijać. Tegoroczny sezon rozpoczęła od otwarcia kilkudziesięciu nowych lokali w całej Polsce, m.in. w Sosnowcu, Dąbrowie Górniczej, a wkrótce także w Hajnówce i Warszawie. Właściciele stawiają na działalność głównie w małych miejscowościach, liczących do 3 tys. mieszkańców, lecz nie zapominają przy tym o dużych miastach.
„Lody to biznes sezonowy, może się więc wydawać, że jest w nim duża rotacja. Tymczasem jak pokazują prowadzone przez nas statystyki zdecydowana większość punktów utrzymuje się wiele lat. Niektórzy nasi franczyzobiorcy są z nami od początku, czyli od 14 lat. Mają po kilka punktów, zatrudniają do ich prowadzenia koordynatorów, sami mogą zaś poświęcić się innym zajęciom” – powiedziała w rozmowie z „Portalem Spożywczym” Dorota Tyborowska, manager rozwoju sieci.
Prezes Multi Ice, właściciela marki, wielokrotnie podkreślał, że na sukces Lodów Bonano, oprócz odpowiedniej lokalizacji i pogody, składa się w dużej mierze zaangażowanie franczyzobiorcy. Większość z nich (ok. 60%) po roku współpracy decyduje się na otwarcie kolejnego lokalu.