Rynek naleśnikarni jest na razie płytki i trochę nieodkryty. Nie ma dużo takich lokali w Polsce. Chcemy pojawić się z PanKejk we wszystkich większych miastach i zbudować silną, rozpoznawalną markę – powiedział podczas spotkania prezentującego strategię i wyniki spółki Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska.
Pierwszy lokal marki PanKejk otwarto we wrześniu 2014 w łódzkim centrum handlowo-rozrywkowym Manufaktura. Dwie pozostałe naleśnikarnie znajdują się w Poznaniu i Warszawie, a kolejna powstanie na początku lata w Gdańsku, przy ul Długiej. Na ten rok zaplanowano również inaugurację drugiej restauracji w Warszawie.
PanKejk to miejsce, gdzie można nie tylko skosztować naleśnika lub pancake’a w wielu wariacjach smakowych, ale też spotkać się ze znajomymi, popracować czy po prostu zrelaksować się przy akompaniamencie stylowej muzyki. Sieć oferuje produkty skierowane głównie do ludzi młodych i wyróżnia się niskimi cenami.
„Mamy w ofercie prawie 30 naleśników o różnych farszach. Można to porównać do oferty pizzerii. Mamy różne mieszanki serów, ryb, mięs i dodatków. Jest to jednocześnie tańsze. Nie ma u nas produktu, który by osiągnął cenę 20 zł” – zachwala Kowalewski.
Z obserwacji prezesa Mex Polska wynika, iż konsumenci w grupie wiekowej powyżej 16 lat stają się dla sektora gastronomicznego coraz bardziej atrakcyjną grupą docelową. Nie chodzi tu wyłącznie o zmianę mentalności obecnej młodzieży, lecz coraz większe możliwości finansowe, a co za tym idzie konsumpcyjne. Naleśnikarnie znakomicie wpisują się w potrzeby pokolenia Y, gdyż oferują stosunkowo tani produkt z możliwością wyboru różnorodnych dodatków. Zdaniem Kowalewskiego to popularne nad Wisłą danie mączne może nawet stać się alternatywą dla niezwykle lubianej przez Polaków pizzy.
Krajowy rynek naleśnikarni jest jeszcze niezbyt rozbudowany. Dość powiedzieć, że na gastronomicznej mapie Polski wciąż znajdują się duże ośrodki, w których tego typu lokali w ogóle nie znajdziemy.
„Chcemy pojawić się we wszystkich dużych miastach w Polsce. Stworzyć silną, rozpoznawalną markę, a później rozpocząć proces franczyzowy. W tej chwili pracujemy nad siłą marki. Wybieramy prestiżowe lokalizacje, jak Krakowskie Przedmieście w Warszawie, ul Długa w Gdańsku czy Manufaktura w Łodzi” – odważnie zapowiada Kowalewski.
W portfolio grupy Mex Polska, poza restauracjami PanKejk, znajdują się także lokale marki The Mexican oraz Pijalnie wódki i piwa. W 2017 roku spółka osiągnęła przychód netto na poziomie 3,7 mln zł, a w dwóch kolejnych latach szacowany zysk ma wynieść odpowiednio: 5,4 oraz 7 mln zł.