Przeprowadzona transakcja opiewa na 7,15 mld $ i zapewnia firmie Nestle wieczyste prawo do sprzedaży produktów takich jak Starbucks, Seattle’s Best Coffee czy TeavanaTM/MC poza kawiarniami amerykańskiej sieci. Jednym z następstw, jakie niesie ze sobą umowa, będzie transfer ok. 500 pracowników Starbucksa do placówek Nestle.
„Ta współpraca pokazuje nasz program rozwoju, dając Nestlé niezrównaną pozycję w branży kawowej z pełnym zestawem innowacyjnych marek. Dzięki Starbucks, Nescafé i Nespresso łączymy najbardziej znane na świecie marki kawy. Wyjątkowa współpraca między dwoma zespołami zaowocowała szybkim sfinalizowaniem umowy, co utoruje drogę do wychwycenia dalszych możliwości rozwoju” – skomentował Mark Schneider, Dyrektor Generalny Nestlé.
Nestlé & @Starbucks are the perfect blend. Very excited & proud to announce the close of our deal between the most iconic coffee brands – focused on excellent quality, driving innovation, and sustainable sourcing: https://t.co/DxfkIJ7C4K
— Nestlé US (@NestleUSA) August 28, 2018