Nie odwołuj zaplanowanych wydarzeń, by móc skutecznie pomagać Ukrainie!

0
1003

Apel Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether – spotykajmy się, by móc skutecznie pomagać Ukrainie!

Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether apeluje o nieodwoływanie zaplanowanych wydarzeń, spotkań i wyjazdów, które w obecnym czasie mogą spełniać dodatkowo ważne cele pomocowe, w ramach firmowych planów działań CSR.

„Nasza branża tworzy strefy pomocy, zarówno dla naszych klientów jak i uchodźców. Żeby jednak móc pomagać, musimy sami stanąć na nogi. Po dwóch latach pandemii spotkania są potrzebne bardziej niż kiedykolwiek, zarówno dla zdrowia psychicznego nas wszystkich, jak i odbudowy relacji biznesowych i transferu wiedzy. Teraz mogą one nabrać jeszcze dodatkowego wymiaru pomocowego” – wyjaśnia Olga Krzemińska-Zasadzka, Prezes SOIT.

W ślad za apelem, Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether przygotowuje ogólnopolską akcję pod hasłem SPOTYKAMY się, by POMAGAĆ, opatrzoną hasztagami:

#strefaPOMOCY, #HELPzone, #PRACUJĘ=POMAGAM, #SPOTKANIAdlaUkrainy, #MusimyPracowaćByPomagać

Członkowie TUgether, którzy przyłączą się do zintegrowanej akcji pomocowej, deklarują przekazanie „cegiełek” od każdego uczestnika lub metra kwadratowego powierzchni organizowanych spotkań i wydarzeń. Zebrane w ten sposób środki zasilą konta wybranych fundacji pomocowych/NGO na rzecz Ukrainy.

Celem akcji jest uświadomienie klientom biznesowym i uczestnikom wydarzeń, że realizacja spotkań firmowych, wyjazdów, konferencji, targów, czy udział w wydarzeniach sportowych i kulturalno-rozrywkowych mogą odgrywać wielką rolę w łańcuchu pomocowym dla uchodźców z Ukrainy. Członkowie TUgether podkreślają, że obecna sytuacja za wschodnimi granicami Polski nie powinna dodatkowo obciążać kondycji sektora spotkań i wydarzeń, a wręcz przeciwnie, powinna stać się impulsem do większej aktywności w obszarze event marketingu, który może stać się dodatkowym źródłem pomocy potrzebującym.

„Spotkania to sposób na zamanifestowanie naszego wsparcia i solidarności, ale też na integrację z uchodźcami – nie piętnujmy ich wojną, zamiast tego zaprośmy do udziału w wydarzeniach, które pozwolą im, jak i nam odzyskać równowagę” – apeluje Michał Drelich, Prezes Związku Organizatorów Sportu Masowego.

Przedstawiciele organizacji członkowskich TUgether wskazują, że podmioty działające na rynku MICE – takie jak agencje, firmy transportowe, obiekty hotelowe, gastronomia, organizatorzy turystyki, koncertów, wydarzeń kulturalnych i sportowych, obiekty targowe, firmy sceno-techniczne i wiele innych – od początku konfliktu uruchomiły długą listę oddolnych działań pomocowych, wykorzystując swoje własne zasoby i finansując je z bieżącej współpracy z klientami.

Spośród setek podjętych inicjatyw warto wspomnieć kilka wybranych przykładów (*):
– inicjatywa pomocowa Związku Organizatorów Sportu Masowego w ramach 80 imprez biegowych w całej Polsce pod nazwą Zjednoczeni z Ukrainą
– uruchomienie bazy kontaktowej tlumaczedlaukrainy, tworzonej wśród członków Polskiego Stowarzyszenia Tłumaczy Konferencyjnych;
– ośrodki targowe w Kielcach, Krakowie i Gdańsku: zbiórki najpotrzebniejszych produktów, punkty przeładunkowe i wyposażenie punktów recepcyjnych, przekazanie części przychodów z organizowanych wydarzeń na akcje pomocowe (LNE, Exactus), firmy realizujące zabudowę (Partner) zajmujące się transportem pomocy na Ukrainę.
– ponad 600 autokarów przewoźników zrzeszonych w Polskim Stowarzyszeniu Przewoźników Autokarowych, udostępnione do transportu środków pomocowych i uchodźców, we współpracy z SHELL Polska;
– uruchomienie przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR platformy www.AdAid.eu, wspierającej ukraińskie /-ch specjalistki /-ów od komunikacji marketingowej, będącej wspólną inicjatywą organizacji branżowych z krajów UE. Cel – wsparcie osób z Ukrainy w poszukiwaniu ofert współpracy w krajach UE oraz ułatwianie kontaktu z agencjami reklamowymi i mediowymi, firmami produkcyjnymi, event marketingowymi, działami marketingu, komunikacji i PR po stronie klienta oraz innymi podmiotami z branży kreatywnej w krajach UE.
– współpraca członków SBE z Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii: uruchomienie bezpłatnego punktu pomocy psychologicznej oraz dziennego punktu opieki nad ukraińskimi dziećmi. Współtworzenie projektu #behuman – „małe czyny, wielkie gesty”, poprzez budowanie relacji międzynarodowych w komunikacji oraz pozyskiwanie darów spoza granic Polski dla polskich rodzin i instytucji opukującymi się ukraińskimi uchodźcami.
– stałe wsparcie wielu działań punktowych w ramach uruchomionej inicjatywy www.turystykaukrainie.pl

*pełna lista przedsięwzięć pomocowych, w które zaangażowane są członkowskie organizacje TUgether, będzie wkrótce dostępna na stronie TUgether w zakładce: #pomagajMĄDRZE

Branża eventowa, która zaledwie chwilę temu odmroziła się po pandemii i ciągle jeszcze odrabia pandemiczne straty, po raz kolejny stawia czoła niepewnej sytuacji. I po raz kolejny świat eventowy prezentuje swoje ponadprzeciętne pokłady kreatywności i elastyczności oraz wykorzystuje zdolności organizacyjne, talenty, czas i możliwości, tym razem – w inicjatywach na rzecz Ukrainy i przybywających do Polski Ukraińców. Twórcy eventów są świetnymi koordynatorami zbiórek i pomocy, doskonałymi inkubatorami inicjatyw i organizatorami procesów. Dlatego zgłaszamy gotowość do pomocy i polecamy uwadze rządu oraz naszych klientów potencjał naszej branży. Wierzymy, że razem możemy działać bardzo efektywnie, wspierać odbudowę sektora, a jednocześnie razem pomagać jeszcze większej liczbie osób w sposób konstruktywny” – uzupełnia Rafał Krawczuk, członek zarządu KAE SAR.

„U progu kryzysu migracyjnego zadeklarowaliśmy gotowość branży we wsparciu koordynacji działań pomocowych. Mamy do tego kompetencje zbudowane na 30 latach doświadczeń w spotkaniach i wydarzeniach, również masowych imprezach, miasteczkach festiwalowych i namiotowych. Odpowiadamy na wszystkie zapytania administracji publicznej i samorządowej. Wyrażamy równocześnie obawy, że jako branża wchodzimy z kryzysu w kryzys. Silna gospodarka to silne państwo gotowe do wsparcia potrzebujących i obrony swojego stylu życia. Naszym obowiązkiem jest także przeciwdziałanie niepewności na rynku. Polska jest strefą pomocy. Realizując tu wydarzenia wspieramy potrzebujących i tych którzy bezpośrednio niosą pomoc. Konflikt militarny ma miejsce poza granicami naszego państwa, przypomnę członka NATO i UE ” – podsumowuje Łukasz Adamowicz, Prezes TUgether.

Akcja pomocowa SPOTYKAMY SIĘ, BY POMAGAĆ będzie miała zasięg ogólnopolski i w założeniach ma trwać pół roku.

Wkrótce informacje o jej szczegółach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.