Niemiecka sieć restauracji wchodzi od Polski

0
1474
Fot.: Materiały prasowe L'Osteria Poland

Niemiecka marka restauracji L’Osteria planuje otworzyć swój pierwszy lokal w warszawskim Centrum Praskim Koneser latem 2023 roku. L’Osteria jest znana w Europie z włoskiej kuchni, rodzinnej atmosfery i wystroju wnętrz. Marka wprowadzi do Polski wyjątkowy klimat Bella Italia, a za jej rozwój na rynku odpowiedzialny będzie partner joint venture Adam Mularuk, od lat związany z branżą gastronomiczną, reprezentujący fundusz Atena Capital.

Koncept L’Osteria opiera się na niezawodnej jakości produktów wykorzystywanych do przygotowania posiłków, niepowtarzalnej, włoskiej atmosferze gościnności i serdeczności oraz dobrym stosunku ceny do jakości. To wszystko tworzy niepowtarzalną kombinację docenianą przez klientów, a każda nowa restauracja, a jest ich już dziś niemal sto sześćdziesiąt w ośmiu krajach, cieszy się ogromną popularnością wśród gości.

W Niemczech, gdzie działają już sto trzydzieści dwa lokale, w 2022 roku L’Osteria zajęła szóste miejsce wśród stu największych firm rynku restauracyjnego według rankingu przygotowanego na Międzynarodowe Forum Gastronomiczne w Hamburgu. Do tego sukcesu przyczynia się fakt, że L’Osteria od samego początku, czyli otwarcia pierwszego lokalu w Norymberdze w 1999 roku, stawia na owocną współpracę między dostawcami, partnerami
i pracownikami oraz silny rozwój tych ostatnich.

Fot.: Materiały prasowe L’Osteria Poland

Realizując plan ekspansji, L’Osteria dostrzegła ogromny potencjał polskiego rynku. Pod koniec 2022 roku FR L’Osteria SE podpisała umowę joint venture z Adamem Mularukiem (Atena Capital) na wprowadzenie i zarządzanie marką L’Osteria na polskim rynku. Adam Mularuk, jako Chief Franchised Brands Office w AmRest, odpowiadał za działania takich marek jak: KFC, Burger King, Pizza Hut i Starbucks w 12 krajach dla 1 800 restauracji i ponad 18 000 pracowników. W Starbucks odegrał ważną rolę w rozwoju marki – za jego kadencji liczba kawiarni wzrosła z 70 do 400 placówek w ośmiu krajach. Pracował również dla IKEA pełniąc funkcję Country Sales Director Polska, Store Directora dla placówek w Madrycie, Barcelonie, Jankach, Warszawie oraz Food Service Directora.

L’Osteria zakłada dynamiczny rozwój na polskim rynku. W planach jest otwarcie dziesięciu lokali w ciągu najbliższych pięciu lat.

 „Z dużym optymizmem patrzę w przyszłość i na rozwój gastronomii w Polsce. L’Osteria jest rewelacyjną marką oferującą niesamowite dania i produkty kuchni włoskiej w przystępnych cenach. Naszym wyróżnikiem jest nie tylko jedzenie. Chcemy, aby każda wizyta w restauracji była dla naszych Gości fantastycznym przeżyciem, niczym wakacje we Włoszech, dlatego dbamy o najdrobniejszy szczegół. Wierzę w ten koncept i jego sukces na polskim rynku” – mówi partner joint venture Adam Mularuk (Atena Capital).

„Jest mi niezmiernie miło ogłosić wejście L’Osteria do Polski. Cieszymy się, że wspólnie z Adamem Mularukiem, który od razu dostrzegł potencjał marki, możemy wejść na kolejny rynek. Adam idealnie pasuje także do La Famiglia – jak określamy zespół L’Osterii – zarówno swoją osobowością, jak i wartościami, którymi kieruje się w biznesie. Jesteśmy głęboko przekonani, że znaleźliśmy doskonałego partnera i fantastycznego ambasadora L’Osterii” – wyjaśnia Mirko Silz, dyrektor generalny FR L’Osteria SE.

„Sekretem sukcesu L’Osteria są ludzie. Niebywała kultura organizacyjna połączona z atmosferą pracy i bliskimi, rodzinnymi relacjami to u nas podstawa, w ten sposób tworzymy La Famiglia. Naszą receptą na sukces jest dzielenie się tym, co najlepsze – naszą gościnnością, radością z bycia razem i miłością do włoskiego jedzenia. Klienci
i pracownicy to czują i odwzajemniają” – opowiada Adam Mularuk.

Pierwsza restauracja L’Osteria zajmie lokal o powierzchni blisko 480 m2 w Centrum Praskim Koneser w Warszawie.

„To klimatyczne miejsce, nastawione na wspólne spędzanie czasu z rodziną, przyjaciółmi lub współpracownikami. Podobną filozofię ma L’Osteria. Dlatego cieszymy się, że wzbogacimy ofertę Centrum naszą smaczną kuchnią i świetną atmosferą” – mówi Adam Mularuk.

Fot.: Materiały prasowe L’Osteria Poland

Pierwsza restauracja pod szyldem L’Osterii w Polsce zaoferuje ponad sto siedemdziesiąt miejsc siedzących wewnątrz lokalu, a w sezonie letnim dodatkowe sto miejsc w pięknym, pełnym drzewek oliwnych, cytrynowych i oleandrów, ogródku. W tym iście toskańskim, pełnym dobrej energii otoczeniu, smakując potraw i win, każdy poczuje się jak na wymarzonych wakacjach we Włoszech.

Unikalne będzie też stylowe wnętrze lokalu, wyposażone m.in. w efektowne lampy i eleganckie elementy kamienne, a także w charakterystyczną, przyciągającą wzrok, otwartą kuchnię. Kuchnia to serce każdej restauracji L’Osterii. Dzięki temu Klienci będą mogli na własne oczy zobaczyć, jak pizzaiolos i kucharze z zaangażowaniem przygotowują wszystkie dania.

W menu restauracji nie zabraknie oczywiście makaronu z własnej fabryki, tradycyjnych antipasti oraz baru wypełnionego najlepszymi włoskimi alkoholami, a także świeżo mieloną, unikalną mieszanką kawy L’Osteria. „Wszystko to składa się na pełną ciepła i energii atmosferę w naszych restauracjach – miejscach idealnych do spędzania wyjątkowego czasu
z rodziną i przyjaciółmi” – dodaje Adam Mularuk.

O firmie L’Osteria

Pierwsza L’Osteria została otwarta w Norymberdze w 1999 roku i szybko stała się restauracją polecaną wśród smakoszy. Sukces „miłego włoskiego sąsiada” zachęcił założycieli, Friedemanna Findeisa i Klausa Radera, do dalszego rozwijania tego pomysłu. Szybko rozwinęli działalność na całe Niemcy, aż do 2011 roku, kiedy to otworzyli swoją pierwszą restaurację w Austrii. Szwajcaria, Anglia, Czechy, Holandia, Francja i Luksemburg to sześć kolejnych rynków europejskich, na których są obecni. Aktualnie L’Osteria to 158 restauracji w ośmiu krajach. Firma wierzy w współpracę między dostawcami, partnerami i pracownikami, a także w rozwój pracowników. Goście również czują atmosferę La Famiglia: obsługa i gościnność są najwyższym priorytetem w L’Osteria. Niezawodna jakość składników na najlepsze pizzę i makaron d’amore, wyjątkowa atmosfera w restauracjach i dobry stosunek jakości do ceny dopełniają filozofię marki. W marcu 2023 r. marka trafiła do portfela funduszu McWin, prywatnej firmy inwestycyjnej specjalizującej się w usługach gastronomicznych i technologii żywności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.