Sieć restauracji SPHINX planuje ekspansję w nowym segmencie rynku – parkach handlowych. Dwie nowe restauracje franczyzowe mają zostać otwarte w Opolu oraz w Łubnej, podwarszawskiej miejscowości. To pierwsze takie lokale w sieci, które zostaną ulokowane w tego typu obiektach.
Nowe restauracje SPHINX zostaną otwarte pod koniec I kwartału 2024 r. Lokal w Parku Glinianka będzie miał około 300 mkw. powierzchni, natomiast w Ozimska Park restauracja zajmie około 250 mkw. W obu miejscach przewidziano strefy rodzinne z kącikami zabaw oraz przestrzenie przeznaczone na przyjęcia okolicznościowe i spotkania biznesowe. Wzrost zainteresowania tego typu ofertą jest zauważalny, a goście coraz częściej wybierają restauracje SPHINX do organizacji różnych wydarzeń. Dodatkowo, każda z nowych restauracji będzie posiadać sezonowy ogródek.
– Parki handlowe to dla nas nowy segment rynku nieruchomości, ale i ciekawy ze względu na jego potencjał. W Polsce zmieniają się zwyczaje zakupowe i parki trafiają w potrzeby klientów, którzy nie chcą jechać do klasycznych centrów handlowych albo mają do nich za daleko. Jednocześnie w wielu parkach brakuje oferty gastronomicznej. Nasze koncepty, zwłaszcza flagowy SPHINX, mogą stać się wyróżnikiem takiego obiektu i dodatkowo przyciągać klientów do parku. Obserwujemy też rosnące zainteresowanie deweloperów współpracą z nami. Pierwsze umowy, dotyczące parków Glinianka i Ozimska, zostały podpisane, ale trwają rozmowy o następnych projektach. To też potwierdza nasze prognozy, że postępujący poziom nasycenia rynku parkami spowoduje, iż klienci będą oczekiwali dodatkowych ich funkcji i usług, jak właśnie gastronomia, która zresztą jest nieodzownym elementem funkcjonowania centrów handlowych – mówi Amir El Malla, wiceprezes Sfinks Polska, firmy do której należy sieć SPHINX.
Amir El Malla, wiceprezes Sfinks Polska, podkreślił potencjał parków handlowych w kontekście zmieniających się zwyczajów zakupowych w Polsce. Wielu klientów wybiera parki handlowe zamiast tradycyjnych centrów handlowych. Dodatkowo, w wielu takich miejscach brakuje oferty gastronomicznej, co stwarza okazję dla sieci SPHINX.
Obie nowe restauracje będą działać w modelu franczyzowym, co jest zgodne z ogłoszoną niedawno strategią rozwoju sieci na lata 2024-2029. Wiceprezes Sfinks Polska zaznaczył również, że trwają rozmowy dotyczące kolejnych projektów w parkach handlowych.