Nowe technologie wsparciem w branży horeca

0
1002
Fot.: Materiały prasowe LG Electronics

Tylko w 2022 roku w Polsce udzielono ponad 90 milionów noclegów dla 34,2 milionów turystów. Jak sprostać takiej liczbie sezonowych klientów?

Polska jest coraz częściej wybierana jako destynacja turystyczna. Stopień wykorzystania miejsc noclegowych w obiektach wyniósł w 2022 roku 40,4% według danych GUS, aż o 8 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej. Tłumy nie pojawiają się tylko w Sopocie i Zakopanem, choć zdecydowanie największą gęstość można zauważyć w województwach: pomorskim, zachodniopomorskim oraz małopolskim (aż do 1981 turystów na 1000 mieszkańców). To wyzwanie nie tylko dla hoteli, ale całej branży hospitality.

Wszyscy musimy jeść

W przypadku ośrodków noclegowych, sprawa jest łatwa – miejsca są albo miejsc nie ma. Zupełnie inaczej wygląda to w gastronomii, gdzie liczba stolików może i jest ograniczona, ale dochodzą do tego zamówienia na wynos i dowóz, a także szybka rotacja gości. Długi czas oczekiwania na obsłużenie może szybko przekierować potencjalnych klientów do konkurencji tuż obok. Jak w większości branż, z pomocą przychodzą nowe technologie. Idąc zatłoczonym rynkiem, widać same ogródki restauracyjne, często wyglądające bardzo podobnie. Prostym sposobem na wyróżnienie z tłumu są cyfrowe ekrany zewnętrzne, na których można wyświetlać nie tylko menu, ale także oferty promocyjne. Dzięki temu, potencjalny klient będzie wiedział czego może się spodziewać po lokalu i jest większa szansa, na pozostanie przy stoliku, spojrzenie na całą kartę i złożenie zamówienia. Dokładnie tak działają urządzenia LG z serii High Brightness (ekrany o podwyższonej jasności), dedykowane do tego typu rozwiązań. Charakteryzują się szerokim zakresem temperatur pracy, dzięki czemu posłużą zarówno na sezon letni, jak i zimowy. Inteligentna kontrola jasności pozwoli oszczędzić energię oraz dopasować się do światła otoczenia, aby zawsze prezentować się świetnie.

Fot.: Materiały prasowe LG Electronics

Jasne ekrany, które widać w pełnym słońcu, sprawdzają się idealnie do przyciągnięcia uwagi– mówi Łukasz Cyrwus Hospitality Vertical Account Manager ID, ekspert w zakresie rozwiązań dla branży hospitality z LG Electronics. – Co najlepsze, nie musi to być jedna reklama. Można uzależnić wyświetlane treści na przykład od godziny, co pozwoli na odpowiednie dobranie produktu do pory dnia. Przykładowo: rano kawa, w południe orzeźwiające napoje, a wieczorem koktajle. Restauratorzy mogą w ten sposób skutecznie zachęcić gości, którzy już czują potrzebę zamówienia pucharka lodów albo poczują ją po zobaczeniu takiego przekazu.

Szybkie zmiany w razie nagłych kryzysów

W godzinach szczytu łatwo o braki. Nawet jeśli dostawy i przygotowania przebiegły bez zarzutu, a w ciągu pierwszej połowy dnia konsumenci zamawiali wyłącznie jedną potrawę, nietrudno o szybkie wyczerpanie zapasów. Tradycyjnie, kelnerzy powiadamiają o wszelkich brakach na kuchni przy wręczaniu kart, jednak goście zapominają, którą pozycję chodziło, zaraz po odejściu obsługi. Często skutkuje to rozczarowaniem podczas składania zamówienia i wymuszeniem nagłej zmiany. Można temu zapobiec, dzięki ekranom wyświetlającym kartę dań tzw. menu boardów z serii UH5J, np. nad barem lub przed lokalem w formie kiosków (powłoka konformalna pokrywająca płytę zasilającą ekranu UH5J-H zmniejsza ryzyko uszkodzenia jej np. przez sól, kurz czy wilgoć). Co ważne obsługą treści wszystkich ekranów w lokalu, może zająć się dedykowane oprogramowanie LG – SuperSign CMS. Dzięki niemu wyświetlane obrazy można zmienić niemal natychmiast, usuwając niechciane pozycje w przypadku braków asortymentu.

Menu papierowe lub plastikowe często są pięknie zaprojektowane, jednak miesiąc po zmianie karty restauracyjnej, okazuje się, że połowa sztuk już została zalana, pobrudzona lub trwale zniszczona. Coraz częściej stosuje się kody QR, dzięki którym goście mogą zobaczyć menu na własnych urządzeniach, ale dzieje się to zazwyczaj przy stoliku. Jeśli oferta im nie odpowiada, wychodzą, a właściciele restauracji czy kawiarni tracą być może w tym krótkim czasie innego potencjalnego klienta. Wyświetlanie oferty widocznej od wejścia umożliwia klientowi podjęcie decyzji jeszcze przed zajęciem miejsca, co przekłada się nie tylko na szybkość serwisu, ale przede wszystkim na zadowolenie obsługiwanych.

Rozwiązania Information Display od LG Electronics wspierają właścicieli hoteli, kawiarni i restauracji przez cały rok. Ekrany LG mogą być stosowane w każdych warunkach, w pełni dostosować się do wymagań pomieszczeń czy stylu wyposażenia oraz dekoracji.

Więcej informacji na https://www.lg.com/pl/business/first_choice, na stronie https://www.lg.com/pl/business/information-display oraz pod mailem [email protected]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.