Celem ustawy będzie dokładniejsza ochrona podróżnych i klientów sektora turystycznego. Najważniejszą zmianą jest włączenie do ustawy podmiotów definiowanych jako przedsiębiorstwa, ułatwiające nabywanie usług turystycznych. Na nowo zostało zdefiniowane pojęcie „usługi turystycznej”, a także zostały określone warunki oferowania, sprzedaży i realizacji imprez turystycznych.
Dodatkowo wyznaczono ramy działania Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, a klienci na mocy nowych przepisów zyskają szereg przywilejów, m.in. możliwość zareklamowania usługi lub imprezy turystycznej w ciągu trzech lat od jej zakończenia. W tym momencie na reklamację mają 30 dni.
Według nowych przepisów klienci będą mieli możliwość odstąpienia od imprezy turystycznej w przypadku wystąpienia tzw. nadzwyczajnych okoliczności w miejscu docelowym i jego okolicy. W ustawie zawarto też prawo do rezygnacji w przypadku znaczących zmian wprowadzonych przez organizatorów, np. zmiany środków transportu czy podwyższenia ceny imprezy o więcej niż 8%. W związku z tą zmianą organizatorzy będą musieli zaproponować klientowi inną, porównywalną ofertę lub zwrócić wpłacone prze klienta środki.
Nowa ustawa nie reguluje natomiast odpowiedzialności pośredników online wobec przedsiębiorstw turystycznych, np. noclegowych. Z pełną wersją dokumentu można zapoznać się na portalu rządowym.
1 lipca wchodzi w życie ustawa o imprezach turystycznych. Czy wiesz co dokładnie się zmieni? #travel #tourism #poland pic.twitter.com/lmq2kywzAv
— Our Guide (@OurGuideWidget) June 29, 2018