Wszystko wskazuje na to, że w nadchodzącym okresie świątecznym będą umacniały się dobrze już znane trendy. Konsumenci coraz chętniej wybierają wigilię poza domem jako połączenie urlopu i wspólnego świętowania. Również przedsiębiorcy chętniej decydują się na organizację firmowej wigilii integrując pracowników i budując lepszy wizerunek wewnątrz firmy. Jednak największym wyzwaniem dla przedsiębiorców z branży będą nadal bale sylwestrowe, na które wybiera się coraz więcej osób, szukając atrakcyjnych propozycji wspólnego witania Nowego Roku.
Wigilia w hotelu? Coraz chętniej!
Polacy coraz chętniej wybierają świętowanie poza domem korzystając z ofert pensjonatów i hoteli. Sprzyja temu zarówno koniunktura gospodarcza, jak i bogata propozycja obiektów. Decydujemy się na taką formę spędzania czasu również ze względu na zmieniające się trendy społeczne i mniejsze przywiązania do tradycji. Wybór hotelu, jako miejsca wspólnego, rodzinnego świętowania jest też dobrym rozwiązaniem dla domowego budżetu. Możliwość połączenia urlopowego wyjazdu w okresie świątecznym kumuluje wydatki, które i tak obciążają budżet. Osobami, które decydują się na taką formę wykorzystania świątecznego urlopu są najczęściej pary bezdzietne oraz rodziny 2+1. Spotkania wigilijne oferowane są najczęściej w pakietach i oprócz tradycyjnej kolacji zawierają:
- ofertę pokoi rodzinnych (pokoje z dostawkami), które są dodatkowo tematycznie dekorowane;
- świąteczne animacje dla całych rodzin;
- wieczorne spotkanie z Mikołajem dla najmłodszych gości;
- wspólne kolędowanie (również z udziałem profesjonalnych muzyków);
- zabiegi w strefie SPA&Wellness;
- dostęp do bogatej dekoracji bożonarodzeniowej (szopka, choinka itp.);
- dodatkowe aktywności: wycieczki, kuligi, spacery i ogniska.
W 2018 roku zarejestrowano o 86% więcej rezerwacji w okresie świątecznym niż w roku 2017. Wiele wskazuje na to, że w tym roku ta wartość będzie jeszcze wyższa. Warto zadbać więc o odpowiednią promocję swojego pakietu świątecznego i dobrze skonstruowaną ofertę.
Świąteczne spotkania integracyjne
Kolejną szansą na biznesowe wykorzystanie świątecznego potencjału są wszelkiego rodzaju firmowe spotkania, na które decyduje się coraz więcej małych i średnich firm. Z badań wynika, że już prawie połowa przedsiębiorców planuje przygotowanie firmowego spotkania. Wiele z nich odbywa się w miejscach pracy, a obsługa cateringowa takich wydarzeń jest z reguły dość intratnym przedsięwzięciem. Pracownicy, którym dedykowane są takie spotkania zdecydowanie bardziej cenią sobie jednak przyjęcia organizowane w hotelach i restauracjach. Większość z nich jest zdania, że ciężko o namiastkę wigilijnej atmosfery w miejscu pracy. Spotkania wigilijne organizowane przez firmy i instytucje są również obliczone na marketingową korzyść, która polega integrowaniu pracowników oraz budowę poczucia wspólnoty i poprawę wewnętrznego wizerunku firmy. Większość firmowych spotkań wigilijnych to kurtuazyjne kolacje, które opierają się na wspólnym posiłku i kuluarowych rozmowach. Zbyt duży rozmach i przesadny nacisk na integrację zazwyczaj krępują pracowników, którzy po takim spotkaniu oczekują przede wszystkim miłego gestu ze strony kierownictwa. Przygotowując ofertę spotkań wigilijnych warto przede wszystkim postawić na ciekawe menu ze świątecznym akcentem. Warto zaryzykować atrakcyjną ofertę cenową ponieważ klient korporacyjny to klient, który satysfakcjonującą ofertę nagradza często stałą współpracą.
Bale sylwestrowe – trendy nadchodzącego sezonu
Jak wynika z badań konsumenckich, Polacy coraz chętniej wybierają się na imprezy sylwestrowe, które są organizowane przez lokale gastronomiczne lub firmy eventowe. Bardzo chętnie inicjatywę podejmują także grupy zaprzyjaźnionych sobie osób, które organizują przyjęcia dla najbliższych i ich rodzin. Dla branży HoReCa istotny jest jeszcze jeden wskaźnik wzrostu, który mówi o mobilności Polaków w okresie między Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem. Coraz częściej wybieramy odległe regiony Polski aby z najbliższą rodziną i przyjaciółmi powitać Nowy Rok. Imprezy sylwestrowe na rynkach wielkich miast rozwijają się z roku na rok. Na większy obłożenie liczą w tym czasie przede wszystkim właściciele pensjonatów i hoteli, którzy doceniają nawet krótkie, ale liczne rezerwacje. Bale sylwestrowe organizowane przez sale bankietowe i restauracje powinny wziąć pod uwagę głównie dwa trendy – odstąpienie od hucznych pokazów fajerwerków (zastąpienie ich spektakularnymi pokazami cichej pirotechniki) oraz dostęp do animacji i atrakcji okolicznościowych. Dużym zainteresowaniem cieszą się garderoby z przebraniami oraz fotobudki, które pozwalają uwiecznić szaloną, sylwestrową noc.