Czy Twój ogródek restauracyjny jest już gotowy na nowy sezon? Zadbaj o jego odpowiednie przygotowanie, korzystając z kilku rad, które pomogą Ci zwrócić uwagę gości i jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż. Wszystkie poznasz w tym artykule.
Dlaczego warto otworzyć swój własny ogródek restauracyjny?
Sezon letni to idealny moment na to, by uruchomić w lokalu dodatkowe miejsce sprzedaży. Doskonale nadają się do tego ogródki restauracyjne, patio czy inne miejsca zewnętrzne, które – ze względu na swoje atrakcyjne umiejscowienie – skutecznie generują dodatkowy zysk w restauracji.Tylko jak wyróżnić swoją ofertę spośród konkurencji? Przede wszystkim warto pamiętać o kilku aspektach, jak na przykład zatrudnienie dodatkowych kelnerów lub zastąpienie ich rozwiązaniami mobilnymi. Dobrze jest także odświeżyć menu i wzbogacić je o pozycje sezonowe oraz poprawić innowacyjność punktu i pozwolić gościom zamawiać całkowicie samodzielnie.
Skoro wiesz już, jakie elementy szczególnie mogą wymagać poprawy, teraz sprawdź jakie narzędzia najlepiej je rozwiążą!
Obsługuj gości mobilnie
Personel to najważniejszy element Twojego lokalu. Dodatkowe miejsce wymaga dodatkowych pracowników, a już na pewno odpowiednich narzędzi. W ogródkach letnich najlepiej sprawdzą się mobilni kelnerzy, pozwalający na obsługę gości za pomocą nowoczesnych tabletów. Dzięki temu rozwiązaniu możesz przyjmować wszystkie zamówienia od razu przy stolikach gości i automatycznie przesyłać je na kuchnie, ograniczając czas potrzebny na ich ręczne wprowadzanie lub przekazywanie kucharzom.
Mając przed sobą obsługę na zewnątrz lokalu, musisz ponadto przygotować się na ewentualne problemy z połączeniem internetowym. Aplikacja pozwoli Ci kontynuować sprzedaż nawet podczas chwilowego braku Internetu, dzięki czemu nie będziesz musiał ograniczać swojej sprzedaży w razie awarii.
E-menu – postaw na innowacje
Obsługę możesz także skutecznie usprawnić wzbogacając swój lokal o rozwiązania bezkontaktowe. Tu najlepszym narzędziem będzie QR code menu, które po zeskanowaniu telefonem przeniesie gości bezpośrednio do menu Twojego lokalu. Z jego poziomu będą mogli także złożyć i opłacić swoje zamówienie, co oznacza, że pracownik będzie potrzebny tylko by dostarczyć je do wskazanego stolika. E-menu to doskonały sposób, by przyspieszyć obsługę lokalu i poprawić jego innowacyjność.
Odśwież kartę dań
Sezon na ogródki to także sezon na nowe smaki w menu. Odmieniona karta skutecznie przyciąga gości do lokalu i uatrakcyjnia jego ofertę. Jeśli chcesz zaoszczędzić na kosztach, z którymi często musisz liczyć się, gdy edytujesz swoje tradycyjne menu, postaw na to w wersji elektronicznej, które możesz modyfikować dowolnie, a wprowadzone zmiany otrzymywać natychmiastowo. Do takiej wersji menu możesz dodać także atrakcyjne zdjęcia serwowanych potraw, które dodatkowo skutecznie zachęcą gości do zamówień.
Zachęcaj gości do odwiedzin ogródka letniego
Zadbaj także, aby klienci chcieli odwiedzać Cię częściej. Wprowadź zniżki dla nowych konsumentów oraz rabaty dla stałych gości. Dzięki programom lojalnościowy GoClient możesz tworzyć dowolne promocje, które pomogą Ci generować większy zysk – w końcu każdy zamawia chętniej, gdy może przy tym zaoszczędzić!
Ogródek w restauracji to gwarantowany sposób na zwiększenie zysków lokalu. Wzbogać go o nowoczesne rozwiązania, które pozwolą wyróżnić Twoją ofertę spośród konkurencji. Więcej o nich dowiedz się odwiedzając GoPOS.