OIOM na uziemionych pokładach samolotów British Airways

0
1113

Uziemione Boeingi 747 i Airbusy A380 należące do British Airways mogą zostać użyte jako tymczasowe oddziały intensywnej opieki w walce z pandemią koronawirusa.

„Projekt Caircraft” to wspólny pomysł grupy liderów i ekspertów branży lotniczej, medycznej i technologicznej. Idea uzyskała już wsparcie Urzędu Lotnictwa Cywilnego i teraz czeka na rządową aprobatę – podaje rynek-lotniczy.pl.

Uziemione maszyny szerokokadłubowe stwarzają doskonałe warunki dla prowizorycznych oddziałów intensywnej opieki i mogłyby być dobrze wykorzystane podczas przestoju. Samoloty mają z natury zainstalowane już systemy dostarczania tlenu, który jest jednym z najważniejszych narzędzi w walce z koronawirusem, ponieważ wielu pacjentów ma problemy z oddychaniem i ciężkie infekcje płuc. Podobnie jak sale operacyjne, maszyny wykorzystują laminarne systemy przepływu powietrza, które mają kluczowe znaczenie w kontrolowaniu zanieczyszczenia. Z powodu dużej wysokości, na której operuje większość samolotów dalekiego zasięgu, kadłub samolotu jest hermetycznie zamknięty. Oznacza to, że wnętrze może być całkowicie szczelne, co służy do ochrony osób w środku kadłuba przed zanieczyszczonym powietrzem z zewnątrz.

Złożenie siedzeń w samolotach pasażerskich, takich jak Boeing 747 i Airbus A380, zapewni od 100 do 150 łóżek w prowizorycznych oddziałach intensywnej opieki. – Modyfikacje samolotów są proste i można to osiągnąć w ciągu kilku dni za pomocą odpowiedniego sprzętu, czyli wentylatorów i maszyn tlenowych – wyznał Chris Tarry, analityk lotniczy i jeden z kierowników Project Caircraft.

Grupa argumentuje również za korzyściami wynikającymi z wykorzystania lotnisk jako tymczasowych placówek intensywnej terapii. Takie obiekty z reguły mają doskonałe połączenia komunikacyjne, dużo parkingów i sąsiadujące hotele, które mogą służyć personelowi medycznemu. Project Caircraft, jeśli zyska rządową aprobatę, może być inspiracją dla reszty świata. Narody o słabo rozwiniętej służbie zdrowia mają bowiem przynajmniej pewną infrastrukturę lotniczą, którą można wykorzystać do walki z koronawirusem SARS-CoV-2.

Źródło: rynek-lotniczy.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.