Akcja Roślinniejemy prowadzona jest w ramach kampanii Meatless Monday, która jest inicjatywą non-profit organizacji The Monday Campaigns Inc. Bezmięsne poniedziałki zostały zainicjowane już w 2003 roku przez Sida Lernera – specjalistę od marketingu. Celem kampanii jest zachęcanie ludzi do prowadzenia zdrowego trybu życia i ograniczenia spożycia mięsa.
Według badań przeprowadzonych przez firmę Mintel 10% Polaków w wieku 25-34 lat deklaruje się jako wegetarianie lub weganie. Najbardziej przyjaznym miastem w Polsce dla osób na dietach roślinnych jest Warszawa. Według badań wegańskiego serwisu Happy Cow Warszawa znajduje się na 3. miejscu wśród najbardziej przyjaznych weganom miast na świecie.
Sieć restauracji Olimp również postanowiła włączyć się do roślinnej kampanii i wprowadziła do swojej oferty Roślinne Poniedziałki. Olimp w związku z akcją w każdy poniedziałek w okresie od 2 lipca do końca września oferował będzie dania składające się w całości z roślin.
Właściciel restauracji, Piotr Niemiec, tłumaczył w rozmowie z dziennikarzem Portalu Spożywczego, że zdecydowali się przyłączyć do akcji Roślinne Poniedziałki i wprowadzić do menu roślinne dania, ponieważ są przekonani, że weganizm jest czymś więcej niż przelotnym trendem, lecz sposobem i stylem życia ich klientów. Szefowie kuchni zostali przeszkoleni w zakresie roślinnej kuchni na specjalnie zorganizowanych warsztatach, na których poznali zasady kuchni roślinnej. Sabina Francuz oraz Maja Wirowska jako ambasadorki pokazały, jak komponować pełnowartościowe dania z użyciem warzyw, kasz i orzechów.