Fête de la Musique, czyli francuska tradycja wspólnego grania, koncertowania i słuchania muzyki doskonale przyjęła się na całym świecie, a jej ambasadorem stały się również słynące z elegancji i luksusu hotele Sofitel, które będąc ambasadorami kultury, aktywnie wspierają tę zainicjowaną 37 lat temu w Paryżu ideę.
W ramach współpracy marki Sofitel z Operą Bałtycką, w hotelu Sofitel Warsaw Victoria w Polsce odbył się wyjątkowy koncert utalentowanych sopranistek z Bellcanti, które oczarowały gości urzekającymi melodiami i najbardziej znanymi fragmentami dzieł operowych.
W repertuarze opracowanym przez Warcisława Kunca, dyrektora Opery Bałtyckiej, znalazły się m.in. uwielbiana przez publiczność aria L’amour est un oiseau rebelle z opery Carmen Georges’a Bizeta, walc Musetty Quando me’n vo z opery La Boheme, Giacomo Pucciniego czy nostalgiczne tango Ostatnia niedziela Jerzego Petersburskiego.
„To już kolejny rok, kiedy Sofitele zapraszają mieszkańców Warszawy, Trójmiasta i Wrocławia do wspólnego świętowania. Będąc prekursorem obchodów Fête de la Musique w Polsce, jesteśmy niezwykle dumni, że Polacy pokochali to lokalne, francuskie święto i przychodzą wspólnie z nami słuchać muzyki i poznawać najpiękniejsze elementy francuskiej kultury” – podkreśla Sabina Niewęgłowska, Kierownik Marek Luksusowych & Upscale Accor Hotels w Europie Wschodniej.
Jednak muzyka podczas wieczorów Fête de la Musique to nie wszystko, bowiem obok kultury, designu i nowoczesnego francuskiego stylu życia, jednym z najważniejszych filarów tworzących markę jest kuchnia, dlatego nieodłączną częścią celebrowania były najbardziej charakterystyczne dania wyczarowane przez Szefa kuchni Sofitel Warsaw Victoria, Macieja Majewskiego i dopełniające je wina, z których słynie Francja. Tej uczty dla ducha i ciała doświadczył m.in. redaktor naczelny portalu Horeca Business Club, który gościł na poniedziałkowym wydarzeniu.
Warszawski Sofitel rozpoczął celebrację święta muzyki jako pierwszy. 21 czerwca na koncert w pięknej, nadmorskiej oprawie zaprasza Sofitel Grand Sopot, natomiast w Sofitel Wrocław Old Town święto muzyki zagości już 28 czerwca.
Sofitel Hotels & Resorts to marka hoteli będących ambasadorem nowoczesnego francuskiego stylu życia, kultury i sztuki na całym świecie. Założona w 1964 r., jest pierwszą międzynarodową marką luksusowych hoteli wywodzącą się z Francji. Oferuje ponad 120 eleganckich i wyjątkowych hoteli w najbardziej cenionych miejscach na świecie. Emanując wyrafinowanym i dyskretnym wyczuciem nowoczesnego luksusu, zawsze łączy odrobinę francuskiej dekadencji z lokalną kulturą.
Kolekcja Sofitel obejmuje takie godne uwagi hotele jak Sofitel Paris Le Faubourg, Sofitel London St James, Sofitel Monachium Bayerpost, Sofitel Rio de Janeiro Ipanema, Sofitel Washington DC Lafayette Square, Sofitel Sydney Darling Harbour i Sofitel Bali Nusa Dua Beach Resort. Sofitel jest częścią grupy AccorHotels, światowego lidera w dziedzinie podróży i stylu życia, która zaprasza gości do odkrywania wyjątkowych doznań w ponad 4 300 hotelach, ośrodkach wypoczynkowych i rezydencjach, a także około 10 000 najlepszych domów prywatnych na całym świecie.