Optymizm hotelarzy po Wielkanocy: wyniki i prognozy na majówkę

0
612

Zgodnie z wynikami comiesięcznej ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, hotele w Polsce w marcu odnotowały wyniki na poziomie lutego, jednak nie dorównały wynikom z marca poprzedniego roku. Frekwencja poniżej 30% wystąpiła w 16% hoteli, co stanowi spadek o 2 punkty procentowe w stosunku do lutego. W tym samym czasie, obłożenie powyżej 50% utrzymało się na poziomie 46% hoteli.

W przypadku hoteli biznesowych odnotowano utrzymanie lub poprawę obłożenia w stosunku do lutego. W tej kategorii 49% hoteli osiągnęło frekwencję powyżej 50%, z czego 17% zanotowało obłożenie powyżej 70%. Wśród hoteli wypoczynkowych zaobserwowano niższe obłożenie niż w lutym, z 35% obiektów osiągających obłożenie powyżej 50% i 19% powyżej 70%.

W ujęciu rocznym, 54% hoteli zgłosiło pogorszenie frekwencji, a 36% odnotowało poprawę obłożenia. Stabilizację, czyli obłożenie na poziomie marcowym roku 2023, zanotowało 11% hoteli.

W marcu ceny pokoi w 60% hoteli były wyższe w porównaniu do tych z marca 2023 roku, natomiast 40% hoteli utrzymało ceny na poziomie roku poprzedniego lub niższym.

Goście zagraniczni w marcu stanowili średnio 29% klienteli, przy czym wskaźnik ten był identyczny dla hoteli biznesowych i wypoczynkowych.

Dane dotyczące rezerwacji na kwiecień i maj wykazują, że 36% hoteli ma frekwencję poniżej 30%. Natomiast 22% hoteli ma obłożenie powyżej 50%. W okresie Świąt Wielkanocnych 46% hoteli uzyskało obłożenie powyżej 50%.

W ankiecie wzięło udział 121 hoteli, z czego 72% znajduje się w miastach. 38% to obiekty sieciowe, a 83% to hotele do 150 pokoi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.