W 2018 roku prawie 34 mln turystów skorzystało w Polsce z usług obiektów noclegowych (GUS). Hossa trwająca na rynku hotelarskim przekłada się na liczbę obiektów noclegowych, która szacunkowo wzrośnie o 30% do końca roku (w porównaniu z 2016 r). Rosnąca konkurencyjność wpływa na decyzję hotelarzy co do oszczędności generowanych w taki sposób, aby mogli pozwolić sobie na obniżenie cen przy zachowaniu odpowiednich standardów.
Wdrożona automatyka hotelowa, zapewni kontrolę nad zużyciem energii w obiektach każdego standardu. Przedsiębiorcy często decydują się na taką inwestycję już na etapie planów architektonicznych i wyceny obiektu. Układ systemów pozwala na bieżąco nadzorować i optymalizować koszty zużycia energii elektrycznej. AH wpisuje się również w aktualny trend proekologiczny. Decydując się na instalacje automatyki hotelowej możemy odnieść zatem dwie korzyści:
- mierzalną, poprzez zmniejszenie kosztów związanych z ilością zużytej energii
- marketingową, która umożliwia określenie obiektu mianem „proekologiczny”
Automatyka hotelowa integruje sterowanie systemami i urządzeniami w hotelu. Wdrożenie takiego rozwiązania pozwoli nam na dużo sprawniejszą administrację całym obiektem. Za pomocą urządzenia mobilnego możemy uzyskać dostęp do najważniejszych funkcjonalności: zarządzania zamkami, sygnalizacji obecności gości w pokojach, sterowania ogrzewaniem i wentylacją, sterowania oświetleniem czy bezpośredniego kontaktu z Klientami (instalacja przywoławcza).
Personel hotelowy i nowa perspektywa zarządzania zasobami
Sprawne zarządzanie personelem to nie tylko umiejętnie przydzielanie zadań, ale przede wszystkim wymiana informacji w sposób jasny i precyzyjny. Pomocnym narzędziem będzie nowoczesna aplikacja, które znacznie upraszcza sposób komunikacji. Dzięki wdrożeniu Staff Helper otrzymujemy dane dotyczące efektywności pracy poszczególnych pracowników. Wykorzystując je możemy zarówno zrównoważyć zatrudnienie w obiekcie, jak i zaplanować odpowiedni system motywacji pracowników (mając do dyspozycji dane o zrealizowanych przez nich zadaniach). Aplikacja mobilna dla personelu, która wykorzystywana jest głównie przez housekeeping, posiada kilka ważnych modułów:
- sprzątanie pokoju
- sprzedaż z minibaru
- zgłaszanie usterek
- naprawa usterek
- wiadomości
- konferencje
Po wpłynięciu zgłoszenia do managera zostają one dopasowane do odpowiednich pracowników i następnie rozliczane. Funkcjonalność “wiadomości” pozwala na komunikowanie się z personelem, który może dostarczyć nam uwagi do otrzymanych zadań. Wszystkie operacje są zapisywane i możemy odtworzyć każde zdarzenie, co umożliwi nam ewentualną ocenę efektywności personelu. Dodatkowo moduł „konferencje” daje podgląd do agendy konkretnych wydarzeń odbywających się w hotelu (np. konferencji) a moduł „sprzedaży z minibaru” rejestruje zużycie przekąsek i napojów z danego pokoju.
Poprawa efektywności w każdym obszarze hotelu
Optymalizacja kosztów to proces, który z biegiem czasu jest w stanie przynieść coraz więcej korzyści. Służący do tego zintegrowany system dla hotelu umożliwia pełne panowanie nad prowadzonymi działaniami. Zastosowanie wsparcia na recepcji w formie systemu rezerwacyjnego, aplikacji EKM czy nawet samoobsługowego kiosku do check-in/check-out to tylko kilka opcji dla nowoczesnego obiektu, który dba o sprawną obsługę gościa a równocześnie kontroluje swoje koszty.
Ekonomika funkcjonowania hotelu zależy jednak także od świadomości personelu. W rękach pracowników pozostaje często to, czego nie możemy kontrolować na bieżąco. Tylko spójny system optymalizacji kosztów i pracy jest w stanie przynieść obiektowi wymierne korzyści. Decydując się na wdrożenie programów informatycznych musimy przede wszystkim przygotować personel do nowego stylu pracy. Same aplikacje hotelowe i automatyka nie osiągną tak dobrych wyników, jak pracownicy, którzy codziennie oraz odpowiedzialnie będą w stanie pełnić swoje obowiązki.
Dowiedź się jak zaplanować inteligentny hotel oraz jakie funkcjonalności powinien mieć nowoczesny system rezerwacyjny.