„Kontynuujemy umacnianie naszej wiodącej pozycji w Polsce poprzez współpracę z solidnymi i doświadczonymi partnerami biznesowymi takimi jak Dwell Well Development, firmą będącą częścią Fundamental Group. Bielany – tak jak cała Warszawa, bardzo prężnie się rozwija, a lokalizacja tego projektu jest bardzo atrakcyjna zarówno dla gości w podróży służbowej, jak i dla osób odwiedzających Warszawę turystycznie. Obecnie sieć AccorHotels w Polsce to ponad 70 hoteli, w tym 15 hoteli w Warszawie we wszystkich segmentach, od hoteli o najwyższym standardzie do hoteli kategorii ekonomicznej. Stolica Polski to miasto, w którym każda międzynarodowa marka chce być dobrze widoczna, gdzie każdy duży inwestor chce być obecny i jesteśmy dumni, że developer powierzył właśnie nam zarządzanie tym kompleksem” – powiedział Gilles Clavie, prezes zarządu i dyrektor generalny grupy Orbis.
Nowo wybudowany kompleks zaoferuje 137 pokoi pod marką Mercure oraz 185 pokoi pod marką ibis. Bielany oraz sąsiedni Żoliborz to pełne zieleni dzielnice, uważane za jedne z najbardziej urokliwych części Warszawy, świetnie skomunikowane i z bogatą infrastrukturą. Bezpośrednie sąsiedztwo stacji metra Słodowiec oraz przystanków komunikacji miejskiej są atutami powstającej inwestycji. W kompleksie zaplanowano również dużą powierzchnię dla fitness klub, przestrzeń co-workingową, która będzie również zarządzana przez Orbis oraz 238 miejsc postojowych i 47 miejsc rowerowych.
„Dwell Well Development jest częscią Fundamental Group – firmy o ugruntowanej pozycji na rynku budowlanym. Jesteśmy znani przede wszystkim jako wiarygodny generalny wykonawca ciekawych projektów, ale nie ukrywamy, iż mamy ambicje developera w segmencie hoteli, akademików, mieszkań na wynajem. Partnerstwo z Grupą Orbis i AccorHotels dodaje nowej jakości na bardzo konkurencyjnym rynku hotelowo-lifestyle’owym. Mercure i ibis są topowymi markami w Europie i na świecie – stąd nasz wybór” – dodaje Łukasz Komornicki, Prezes Zarządu Dwell Well Development Sp. z o.o.
Mercure to jedyna marka hoteli klasy średniej łącząca siłę międzynarodowej sieci gwarantującej wysoką jakość, z ciepłą atmosferą typową dla hoteli zintegrowanych z lokalną społecznością. W Mercure, każdy hotel jest inny i inspirowany lokalną kulturą. Sieć Mercure to ponad 770 lokalizacji położonych w 61 krajach.
Wśród podróżujących, ibis to jedna z ulubionych marek ekonomicznych na świecie. Jest gwarancją nowoczesności, komfortu i profesjonalizmu w najlepszej cenie. Ibis nieustannie się zmienia, oferując swoim gościom coraz więcej innowacyjnych rozwiązań, wyższy komfort i większą dostępność. Marka wprowadziła rewolucyjną koncepcję łóżka „Sweet BedTM by ibis”, wspólne przestrzenie o ciepłym, designerskim wystroju, bogatą ofertę dań i napojów „ibis kitchen” oraz motywacyjny system wynagradzania pracowników. Powstała w 1974 roku, marka ibis jest dzisiaj europejskim liderem w klasie hoteli ekonomicznych, zajmując czwarte miejsce na świecie w swojej kategorii. Dysponuje obecnie ponad 1150 hotelami w 67 krajach.
Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Europie Wschodniej oferująca prawie 21 000 pokoi w 128 hotelach, Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, adagio, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1 gwiazdkowe. Od 1997 roku Orbis SA jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Strategicznym inwestorem Orbisu jest AccorHotels – wiodąca na świecie grupa hotelowa działająca na rynku turystyki i usług lifestylowych, lider innowacyjnych rozwiązań cyfrowych, który oferuje wyjątkowe doświadczenia z pobytu w ponad 4300 hotelach, kurortach i rezydencjach zlokalizowanych w 100 krajach. Mając w portfolio luksusowe marki o międzynarodowej renomie od luksusowych po ekonomiczne, od wysokiej do średniej kategorii, a także marki lifestylowe, AccorHotels od ponad 50 lat dostarcza specjalistyczną wiedzę i know-how w zakresie usług hotelowych.
Poza podstawową działalnością hotelową AccorHotels rozwinął z sukcesem sieć swoich usług stając się światowym liderem w wynajmie luksusowych prywatnych rezydencji z ponad 10 tys. atrakcyjnych obiektów na całym świecie. Grupa jest również aktywna w segmencie usług concierge, co-working, gastronomicznych, organizacji wydarzeń, rozwiązań w zakresie nowych technologii. Dzięki międzynarodowemu zespołowi ponad 250 tys. zaangażowanych pracowników AccorHotels deklaruje realizację ważnej, głęboko zakorzenionej w ich sercach misji, „by każdy gość czuł się mile widziany” (Feel Welcome). Goście mogą uczestniczyć w jednym z najlepszych na świecie hotelowych programów lojalnościowych – Le Club AccorHotels.
Grupa AccorHotels aktywnie działa również wśród społeczności lokalnych i jest zaangażowana w realizację zadań z zakresu zrównoważonego rozwoju i zobowiązań solidarnościowych poprzez wdrażanie spójnego programu PLANET 21 Acting Here, w ramach którego pracownicy, goście i partnerzy wspólnie przyczyniają się do osiągania zrównoważonego wzrostu. Od 2008 roku AccorHotels Solidarity Endowment Fund w sposób naturalny uzupełnia działalności i wartości Grupy, wspomagając walkę przeciwko społecznemu i materialnemu wykluczeniu będącemu udziałem najbardziej pokrzywdzonych członków społeczeństwa.
Akcje Accor SA są notowane na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym w Stanach Zjednoczonych (kod: ACRFY).