Orbis opublikował raport kwartalny

0
1288
Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Wschodniej ponad 130 hoteli. Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek grupy Accor w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, adagio, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe. Poniżej przedstawiamy raport kwartalny za I kwartał 2019 r.

„Wyniki naszej działalności rosną wyraźnie z roku na rok. Po raz pierwszy od wielu lat Orbis odnotował dodatni wynik netto w pierwszym kwartale roku, który w regionie Europy Wschodniej jest tradycyjnie okresem pozasezonowym w branży hotelarskiej”. – powiedział Gilles Clavie, Prezes Zarządu Orbis S.A.

Korzystając ze stabilnego otoczenia makroekonomicznego i wzrostów na rynku w pierwszym kwartale Spółka osiągnęła zarówno wyższy wskaźnik frekwencji (+1,2 p.p.), jak i wzrost średniej ceny (+4,0%). Dobre wyniki operacyjne grupy kapitałowej Orbis znajdują potwierdzenie we wzroście wskaźnika RevPAR (142,6 zł) o 6,0%. Rosnące wskaźniki operacyjne przyniosły efekt w postaci wzrostu przychodów do poziomu 271,6 mln zł (+7,8%). EBITDA operacyjna wyniosła 56,6 mln zł, co stanowi 52,8% wzrostu w porównaniu z rokiem ubiegłym, częściowo dzięki zmianie standardów MSSF w zakresie metod księgowania dzierżawy. Pomimo pełnej wyzwań sytuacji na rynku pracy marża EBITDA zwiększyła się w ujęciu like-for-like do poziomu 20%. Spółka nadal koncentruje się na wzroście przychodów oraz kontroli kosztów i wydatków, co pozytywnie wpływa na jej rozwój.

Orbis skupia się na dalszym rozwoju sieci hoteli i wzmacnianiu marek Accoru w regionie. W I kw. 2019 r. spółka podpisała już 7 umów na prowadzenie nowych hoteli według modelu asset-light, które w najbliższych latach powiększą sieć o niemal 1 000 pokoi. Plany rozwoju są bardzo rozległe i obejmują 48 hoteli (ponad 6 600 pokoi), w tym 7 obiektów własnych. W pierwszym kwartale dodatkowo sieć wzbogaciła się o luksusowy hotel MGallery Collection (64 apartamenty) w centrum Krakowa działający w modelu franczyzowym. Ogółem na koniec 1 kw. 2019 r. Orbis miał w sieci łącznie 134 hotele z ponad 21 600 pokojami, przy czym stosunek obiektów własnych do obiektów działających na zasadzie asset light wyniósł 54% do 46%. Korzystając z niskiego sezonu Orbis kontynuuje remonty swoich hoteli w kluczowych lokalizacjach: Sofitel Warsaw Victoria, Mercure Budapest Buda, Mercure Budapest Korona oraz ibis i Novotel Poznań Center. Orbis przeznaczył na realizację tych projektów w 1 kw. 2019 r. 38,5 mln zł (Capex), co zapewni, już w kolejnych kwartałach 2019 r. wysoki zwrot z inwestycji.

„Pragnę potwierdzić, że Orbis jest na dobrej drodze do realizacji średnioterminowych celów we wszystkich obszarach przyjętej strategii: Ludzie (People), Portfolio (Portfolio) i Wyniki (Performance). Patrząc w przyszłość analizujemy różne scenariusze mające na celu zapewnienie dynamicznego rozwoju Spółki; jak najlepsze wykorzystanie naszego know-how i doświadczenia Accoru na rynku hotelarskim w ramach umowy o współpracę”. – podsumował Gilles Clavie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.