Orbis wzmacnia swój sojusz z Accorem

0
1217

Orbis, lider branży hotelarskiej w Polsce i Europie Wschodniej, podpisał wczoraj warunkowe porozumienie z Accorem dotyczące sprzedaży działalności serwisowej oraz ustalił zasady długoterminowych umów o zarządzanie, które będą zawarte między stronami i obejmą wszystkie hotele własne i dzierżawione w grupie Orbis. 

Wczoraj zgodnie z ostatnimi zapowiedziami odnoszącymi się do podziału linii biznesowych i rozpoczęciu negocjacji na zasadzie wyłączności z Accorem, strony podpisały niewiążące porozumienie dotyczące sprzedaży działalności serwisowej.

“W ciągu ostatniej dekady, Orbis znacząco rozwinął swoją działalność, w krajach Europy Wschodniej, powiększył liczbę hoteli we wszystkich modelach operacyjnych i stał się liderem branży w regionie. Przez ostatnie 20 lat Orbis był wspierany przez Accor, naszego partnera strategicznego i akcjonariusza. Dokonując podziału na dwie linie biznesowe i podpisując długoterminowe umowy o zarządzanie, będziemy mogli skapitalizować wartość części serwisowej poprzez jej sprzedaż Accorowi. Zamierzamy skoncentrować całą swoją uwagę na podstawowej działalności Orbisu, tj. na części nieruchomościowej, która znajduje się w naszym DNA. Po zakończeniu przekształceń, Orbis, jako gracz na rynku nieruchomości, z portfelem aktywów składającym się z 72 hoteli własnych, będzie przygotowany do wejścia w nowy etap wzrostu, dzieląc wspólną strategię z nowym akcjonariuszem.” – powiedział Gilles Clavie, Prezes i Dyrektor Generalny Orbis S.A.

Gilles Clavie_ CEO of Orbis

Umowa między Orbisem a Accorem obejmuje warunki sprzedaży działalności serwisowej po jej wyodrębnieniu. Pozwoli to na przejęcie od Orbisu wszystkich jego aktywów lekkich i działalności serwisowej, w tym umów franczyzy i zarządzania oraz wszelkich innych praw związanych z częścią serwisową. W procesie transformacji Orbis i Accor podpiszą również umowy, na podstawie których Accor będzie zarządzał wszystkim hotelami własnymi lub dzierżawionymi przez Orbis.

W ramach prowadzonych analiz Orbis zatrudnił zewnętrznego rzeczoznawcę do wykonania niezależnej wyceny działalności serwisowej, która będzie miała istotne znaczenie w procesie podejmowania decyzji o sprzedaży, a jej wynik (fairness opinion) zostanie opublikowany ok. 24 czerwca br. Uzgodniona cena zakupu działalności serwisowej wynosi ok. 1,2 mld złotych.

Podpisanie umowy sprzedaży planowane jest na październik 2019 r. W międzyczasie Orbis dokona podziału na dwie linie biznesowe: serwisową i nieruchomościową oraz uzyska wszystkie zezwolenia niezbędne podczas transakcji.

„To kolejny krok we współpracy Orbisu i Accoru, której korzenie sięgają połowy lat 70-tych. Obie firmy dynamicznie się rozwijają, dlatego też muszą podążać za oczekiwaniami swoich gości i partnerów biznesowych. Aby temu sprostać, należy maksymalnie wykorzystać swój know-how w wyodrębnionych działalnościach.”– dodaje Gilles Clavie.

Poprzez podjęcie decyzji i strategiczne zmiany, Orbis rozpoczyna nową fazę rozwoju. Pozostanie firmą niezawodną, silną i godną zaufania, z portfelem składającym się obecnie z 72 własnych hoteli i 5 projektów inwestycyjnych w realizacji. Wartość wszystkich nieruchomości hotelowych, która wynosi ok. 1,13 mld euro, została oszacowana na podstawie metody zdyskontowanych przepływów pieniężnych przez niezależnego rzeczoznawcę zatrudnionego przez zarząd.

„Orbis posiada cenny portfel hoteli i jest gotów skoncentrować swoją strategię oraz działalność operacyjną na nieruchomościach w branży hotelarskiej, a także poza nią.” – podsumowuje Gilles Clavie.

Ponadto, Accor poinformował wczoraj o rozpoczęciu procesu sprzedaży swojego całego udziału w kapitale akcyjnym Orbisu.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.