Otwarcie lodziarni – jak przygotować punkt na nowy sezon?

0
1054
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Coraz więcej lodziarni przygotowuje się do kolejnego sezonu. O odpowiednie wyposażenie punktów warto zadbać wcześniej, by nasz lokal od początku był gotowy do sprawnej i szybkiej obsługi klientów. Jaki sprzęt wybrać i w co jeszcze warto zainwestować?

System POS

Zacznijmy od narzędzi technologicznych. To, co z pewnością przyda się każdej lodziarni, to system sprzedażowy POS, który znacznie ułatwi pracę personelowi, ale też pozwoli zyskać wgląd do całego biznesu, w tym z dowolnego urządzenia i miejsca na świecie. Co więcej, sama obsługa oprogramowania jest bardzo prosta i intuicyjna, dzięki czemu nie trzeba poświęcać kilku godzin na szkolenie nowych pracowników, którzy w sezonie lubią zmieniać się bardzo często.

System umożliwia przeprowadzenie szybkiej i bezbłędnej sprzedaży, która może zamknąć się już nawet w 3 krokach. Dzięki rozwiązaniu chmurowemu wszystkie niezbędne dane, są przechowywane bezpiecznie w jednej aplikacji. Ponadto oprogramowanie umożliwia także integrację z terminalami płatniczymi. Dzięki temu kwota za każde zamówienie pojawia się bezpośrednio na urządzeniu, co zaoszczędza czas potrzebny na jej wprowadzenie czy eliminuje ryzyko błędu, które zawsze pojawia się podczas wszelkich procesów ręcznych.

Zarządzanie kilkoma punktami

Lodziarnie to bardzo często całe sieci punktów, które działają w kilku miejscach czy miastach. Zarządzenie kilkoma lokalami, a już zwłaszcza w trakcie sezonu, to trudne zadanie, wymagające odpowiednich narzędzi. Odpowiedni system sprzedażowy umożliwia także kompleksowo zarządzać wszystkimi punktami, nawet z dala od nich. Aplikacja przechowuje wszystkie niezbędne dane i dostarcza przydatnych raportów na temat sprzedaży, pracy czy ruchu w lokalu. Dodatkowo umożliwia zbiorcze zmiany menu, czy cenników, co redukuje czas potrzebny na ich każdorazowe wprowadzanie.

A co w przypadku, gdy nasz punkt działa tylko sezonowo? Licencję na takie oprogramowanie można wykupić miesięcznie co daje możliwość jej dowolnego zawieszenia w każdej chwili.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Sprzęt

Poza systemem sprzedażowym potrzebny będzie jeszcze sprzęt. Jego wybór w przypadku lodziarni nie jest prosty, gdy do zagospodarowania mamy tam małą przestrzeń. Obok urządzeń gastronomicznych musi znaleźć się także miejsce na te technologiczne. Obecnie na rynku istnieje wiele modeli, które nie zajmują aż tyle miejsca, są mobilne i łatwo przenośne, a przy tym wciąż bardzo wytrzymałe. Co będzie dobrym wyborem?

Kasa lub drukarka fiskalna

Dla lodziarni świetnie nada się kasa fiskalna Novitus Next Online. Urządzenie posiada czuły ekran dotykowy, jak i tradycyjną klawiaturę, dzięki czemu obsługa sprzętu jest bardzo prosta, nawet dla nowych pracowników. Druga opcja to drukarka Posnet Trio Online, której dużym atutem jest możliwość zamontowania obrotowego uchwytu, pozwalającego na podpięcie dowolnego urządzenia mobilnego, jak tablet czy smartfon. W ten sposób może ona przekształcić się w pełen system sprzedażowy POS. Przydatnym rozwiązaniem jest także funkcja drop-in – “wyrzuć i drukuj” – pozwalająca na łatwą wymianę rolki papieru bez straty cennego czasu. To szczególnie przydatna opcja, gdy w szczycie sezonu mamy do obsłużenia wielu klientów, a te niezbędne działania mogą opóźniać niepotrzebnie cały proces.

Waga

Wiele lodziarni sprzedaje także produkty na wagę. W takich punktach szczególnie przyda się dodatkowe narzędzie, które pozwoli prowadzić wygodną sprzedaż na porcję. Świetnie nada się do tego waga od firmy Fawag, która bez problemu łączy się z dwoma przedstawionymi wyżej urządzeniami fiskalnymi. Sprzęt należy do klasy premium i będzie działać także podczas pracy nawet przy bardzo wysokich temperaturach.

Odpowiednie przygotowanie lodziarni to przede wszystkim zadbanie o dobry sprzęt i system, które usprawnią działanie punktu. Więcej o dostępnych rozwiązaniach można dowiedzieć się, odwiedzając stronę internetową.



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.