Październik pod znakiem wzrostu wskaźników europejskich hoteli

0
1186
Październik 2018 roku przyniósł zdecydowanie pozytywne wyniki hoteli europejskich. Przy wzroście frekwencji na poziomie 1,6 punktu procentowego i podniesieniu średnich cen noclegów o 4,9%, wartość wskaźnika RevPAR wzrosła o 7,1% w porównaniu do października ubiegłego roku.

Najwyższy wzrost frekwencji odnotowały hotele 5* (+2,1 punktu procentowego). Średnie ceny noclegów w hotelach 3* i 5* wzrosły o 6,3%. Spowodowało to wzrost RevPAR w hotelach 3* o 9,2% i w hotelach 5* o 9,4%.

Trend od początku roku do października jest pozytywny i wskazuje na dobry stan branży hotelowej naszego kontynentu: ogólnie frekwencja wzrosła o 0,9% punktu procentowego, a średnie ceny noclegów o 2,7%, co w sumie dało wzrost wartości RevPAR o 4,1%.

Podobnie jak w ubiegłym miesiącu, najlepsze wyniki uzyskały Austria, Węgry i Francja. Na Węgrzech wartość RevPAR wzrosła o 18,2% osiągając 74,7 € dzięki frekwencji wyższej o 2,7 punktu procentowego i podniesieniu średnich cen noclegów o 14,4% do wysokości 87,9 €. Austria ze wzrostem RevPAR o 17,5% osiągając 89,8 € odnotowała wzrost średniej ceny noclegów o 13,4% i wzrost frekwencji o 2,9 punktu procentowego. Francja utrzymała dobre wyniki, uzyskując wzrost wartości RevPAR o 12,4% (73,4 €), podnosząc średnie ceny noclegów o 9,6% przy wzroście frekwencji o 1,8 punktu procentowego do wartości 73,3%.

Belgia odnotowała wzrost wartości RevPAR o 10,4% przy wzroście średniej ceny noclegów o 7% i frekwencji wyższej o 2,5 punktu procentowego dzięki wynikom hoteli w stolicy. Hotele w Antwerpii i Gandawie z kolei wypadły znacznie gorzej. Łotwa uzyskała wzrost RevPAR o 8,1%.

Po kilku miesiącach słabszych wyników Hiszpania odnotowała wzrost RevPAR o 7,9% do wysokości 77,5 € przy wzroście średnich cen noclegów o 5% i frekwencji wyższej o 2,1 punktu procentowego. Madryt uzyskał wzrost o 23%, Bilbao o 18,9%, Barcelona odzyskała pozytywny trend ze wzrostem RevPAR o 5,7%.

Zjednoczone Królestwo, Niemcy i Luksemburg uzyskały wzrost RevPAR odpowiednio o 6,9%, 6,4% i 6%. Wartość RevPAR hoteli Grecji i Holandii wzrosła o 4,6%. W Holandii wzrost ten uzyskano dzięki destynacjom biznesowym, podczas gdy frekwencja hoteli w Amsterdamie obniżyła się o 3,3 punktu procentowego, powodując nieznaczny spadek wartości RevPAR miasta (- 0,1%).

Wzrost RevPAR we Włoszech wyniósł 3,3% przy podniesieniu średnich cen noclegów o 2,5% i stabilnej frekwencji (+0,6 punktu procentowego). Dobre wyniki uzyskały Bolonia (+10,8%) i Rzym (+15,7%). Polska i Republika Czeska odnotowały w październiku stagnację wyników ze wzrostem RevPAR odpowiednio o 1% i 0,5%.

Portugalia była jedynym krajem o wyraźnie negatywnych wynikach w tym miesiącu. Trend ten rozpoczął się we wrześniu przy jednoczesnym wzroście liczby pokoi hotelowych w kraju, w stosunku do roku ubiegłego, o 5%. Wartość RevPAR obniżyła się o 2,3% z powodu niższej o 0,8 punktu procentowego frekwencji i obniżeniu średnich cen noclegów o 1,4%. Lizbona odnotowała obniżenie wartości RevPAR o 11,6%, Porto utrzymało wzrost o 6,8%.

Opracowanie Raportu MKG Hospitality – Hotele w Europie, Październik 2018 – zostało wykonane przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego, która od 2003 roku jest rzecznikiem środowiska biznesu hotelarskiego i gastronomicznego w kontaktach z administracją państwową oraz w Unii Europejskiej. Będąc najbardziej wpływową organizacją w branży, lobbuje na rzecz jej rozwoju, chroni interes hotelarzy, wspiera wszelkie inicjatywy gospodarcze swoich członków, a także promuje społeczną odpowiedzialność biznesu w branży.

IGHP dba o interesy polskich hotelarzy również na arenie międzynarodowej, będąc reprezentantem branży hotelarskiej w HOTREC (Konfederacja Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji, Kawiarni w krajach UE i europejskiego obszaru ekonomicznego). Więcej informacji znajdą Państwo na stronie internetowej IGHP oraz na profilu tej organizacji na Facebooku.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją Raportu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.