PLL LOT zmieni właściciela? Sprawę bada UOKiK

0
1642
Wraz z końcem maja do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynął wniosek Polskiej Grupy Lotniczej o zezwolenie na przejęcie narodowych linii lotniczych, a także podmiotów z nimi współpracujących. Konsolidacja spółek ma pomóc w realizacji wspólnej strategii na rzecz wsparcia i rozwoju rynku lotniczego w Polsce oraz w Europie Środkowo-Wschodniej.

Utworzona w celu konsolidacji wybranych aktywów Skarbu Państwa na rynku lotniczym spółka zamierza przejąć nie tylko PLL LOT, ale również LS Airport Services oraz LOT Aircraft Maintenance Services. Ostatnia z wymienionych firm jest indywidualnym dostawcą usług związanych z obsługą techniczną samolotów, zaś LSAS to przedsiębiorstwo zajmujące się ich naziemną obsługą na stołecznym Lotnisku Chopina, a także w portach lotniczych w Krakowie, Katowicach, Gdańsku oraz w Modlinie.

Źródło: Lot Aircraft Maintenance Services Sp. z o.o.

Podmioty, które wejdą w skład Polskiej Grupy Lotniczej mają utrzymać odrębność organizacyjną, ale będą realizowały wspólną strategię na rzecz rozwoju rynku lotniczego w tej części kontynentu. Każda z tych spółek zachowa więc autonomię kapitałową i nadal będzie prowadzić konkurencyjną działalność w swoim segmencie usług.

Polską Grupę Lotniczą powołał w styczniu bieżącego roku premier Mateusz Morawiecki. Trzy miesiące później szef nowo powstałej spółki, a jednocześnie Prezes PLL LOT, Rafał Milczarski, zadeklarował w rozmowie z pracownikiem Polskiej Agencji Prasowej, że formalności związane z integracją Polskiej Grupy Lotniczej powinny zakończyć się w ciągu co najmniej pół roku. Teraz wszystko w rękach stojącego na straży polityki antymonopolowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.