Porozumienie ma być wstępem do długoterminowych działań, które będą przyczyniać się do promowania Polski i zwiększania ruchu turystycznego m.in. poprzez rozwój pasażerskiego rynku autokarowego. Pierwszym projektem, którym obie spółki będą chciały wdrożyć się we współpracę będzie jesienna akcja „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”.
„Bardzo się cieszę z nawiązania strategicznej współpracy z kolejnym przewoźnikiem. Jestem bardzo zadowolony z efektów współdziałania zarówno z PLL LOT, jak i PKP Intercity. Razem udowadniamy, że Polska jest krajem atrakcyjnym turystycznie i pracujemy nad zwiększeniem ruchu turystycznego. Pierwszą akcją, w którą włączy się nasz nowy partner promocyjny będzie jesienna edycja akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny. Wierzę, że dzięki tej współpracy jeszcze więcej Polaków w pierwszy weekend października wyruszy w Polskę i skorzysta z ofert obniżonych o 50%” – skomentował Robert Andrzejczyk, prezes POT.
„Współpraca z POT doskonale wpisuje się w realizację nowej strategii Polonus, w której poprzez działania konsolidacyjne i partnerskie zwiększamy atrakcyjność naszej oferty i zachęcamy mieszkańców Polski do podróżowania na pokładach komfortowych autokarów. Tuż po uruchomieniu sieci Polonus Partner, która ma na celu integrację polskich przewoźników, przyszedł czas na kolejne działania mające na celu promowanie podróżowania po naszym pięknym kraju. Jesteśmy dumni, że mamy swój wkład w rozwój polskiej turystyki” – dodał prezes zarządu Polonus, Maciej Acedański.
Kooperacja ma opierać się przede wszystkim na promocji materiałów wydawniczych i wizerunkowych, a także wspólnej organizacji różnego rodzaju spotkań i eventów, które będą tworzyć wizerunki produktów turystycznych zarówno w kraju i za granicą.