Krajowy rynek hotelarski nadal w rozkwicie

0
1383
Aktualna sytuacja hoteli w Polsce przedstawia się znacznie lepiej niż w poprzednich dekadach. Dość powiedzieć, że jeszcze do niedawna branża hotelarska znajdowała się w cieniu pozostałych gałęzi sektora nieruchomości. Choć niektórzy eksperci wieszczą w niedługim czasie przegrzanie rynku, tendencja wzrostowa utrzyma się jeszcze przez co najmniej kilkanaście miesięcy.

Statystyki pokazują, że wraz ze wzrostem podróżujących rośnie także liczba nowych obiektów noclegowych. W bieżącym roku liderem rozwoju hotelarskiego pozostaje Warszawa, ale eksperci z firmy Emmerson Evaluation przewidują, że taki stan potrwa tylko do 2020. Jak wynika z raportu GUS, pierwsza połowa 2018 roku była jednak owocna dla całego krajowego rynku. Dobrymi wskaźnikami może pochwalić się aż 13 województw, a jedynie na Pomorzu, w Wielkopolsce i Świętokrzyskiem zanotowano niewielki spadek. Największą ilością dóbr oferowanych na rynku mogą się pochwalić województwa lubelskie i lubuskie oraz Dolny Śląsk. Jeśli chodzi o największą liczbę miejsc noclegowych, liderem jest województwo łódzkie.

Eksperci firmy Emmerson Evaluation przeprowadzili analizę przyrostu baz i hoteli w największych miastach Polski w ciągu najbliższych dwóch lat. Na pierwszym miejscu usytuowała się Warszawa, gdzie liczba hoteli wzrośnie o ponad 20%. W stolicy zostanie uruchomionych łącznie kilkanaście obiektów, które zaoferują ponad 2 tys. nowych pokoi. Na podium znajdują się również Kraków i Trójmiasto, lecz widoczny progres będzie widoczny również we Wrocławiu, Katowicach i Gliwicach.

Specjaliści z Emmerson Evaluation szacują, że do końca 2020 największy przyrost nowych pokoi hotelowych nastąpi w Trójmieście – ma on wynieść nawet do 40%. Obiekty wznoszone na terenach górzystych zanotują wynik 20%. Podobne prognozy przewidywane są dla Łodzi i nadmorskich miejscowości, takich jak Kołobrzeg czy Świnoujście. Dużym wzrostem oferty cieszyć się będą również goście katowickich i gliwickich ośrodków.

„Na przestrzeni ostatnich kilku lat na polskim rynku hotelowym utrzymywała się bardzo dobra koniunktura. Rosnące z roku na rok statystyki dotyczące liczby turystów polskich i zagranicznych oraz obłożenia pokoi hotelowych potwierdzały, że Polska jest dobrym wyborem dla inwestorów. Nie bez powodu w naszym kraju pojawiło się lub wznowiło swoją działalność wiele znanych na całym świecie brandów hotelowych” – mówi Dariusz Książak, prezes firmy Emmerson Evaluation.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.