W trakcie otwierania nowego lokalu gastronomicznego mierzysz się z mnogością sprzętów i różnego rodzaju narzędzi, które należy zakupić, żeby móc prowadzić tę działalność. Dobre wyposażenie kuchni jest niezbędne, żeby móc serwować najwyższej jakości dania, jednak nie można zapominać o drugiej kategorii sprzętowej. Chodzi o sprzęt wspierający sprzedaż.
Niezależnie czy otwierasz restaurację z tradycyjną kuchnią polską, pizzerię czy burgerownie – wyposażenie stanowiska sprzedażowego jest niezbędne. Jakie powinno być podstawowe wyposażenie dla takiego stanowiska oraz co można zrobić, żeby zwiększyć jego możliwości?
Jakie wyposażenie na początek?
Sprawna obsługa klientów przy składaniu i płaceniu za zamówienie to jeden z czynników wpływających na ogólną ocenę restauracji przez twoich gości. Najgorsze co może stać się w lokalu to długa kolejka i zacinający się terminal płatniczy. Dlatego przy wyborze tego typu sprzętu warto zrobić research odnośnie producentów w Internecie, np. na stronach producentów takich sprzętów. Ważne też jest odpowiednie zaplanowanie liczby stanowisk sprzedażowych, jak ma odbywać się komunikacja obsługi sali z kuchnią oraz ewentualne działanie realizacji dań na wynos i z dowozem.
Najprostsze zestawy obejmują oprogramowanie do zarządzania sprzedażą oraz sprzęt. Istotne jest, aby wybrane rozwiązanie było łatwe i intuicyjne również dla nowych pracowników – unikniemy wtedy długiego czasu wdrożenia. Podstawowe wyposażenie stanowiska sprzedażowego obejmuje m.in.:
–program gastronomiczny do szybkiej i intuicyjnej obsługi sprzedaży za pomocą ekranu dotykowego,
–system wspomagający menedżera i/lub właściciela lokalu m.in. w prowadzeniu gospodarki magazynowej.
Powyższe przykłady najlepiej działają ze sprzętem dedykowanym do tego typu działań, czyli:
–terminalem dotykowym POS, który ma m.in. podwyższone parametry ochronne pozwalające mu pracować w warunkach restauracyjnych,
-drukarkę fiskalną,
–drukarkę termiczną.
Posiadając podstawowe wyposażenie pozwalające na sprawną obsługę sprzedaży, warto pomyśleć o urządzeniach dodatkowych, które ulepszą komunikację z klientem i pozwolą na lepszą prezentację oferty. Jednym z takich urządzeń jest POS Display.
Dodatkowa przestrzeń reklamowa
Rozwiązanie, jakim jest POS Display, wspiera komunikację z klientem poprzez skoncentrowanie jego uwagi na ofercie, którą stworzył lokal. Ekran pozwala na wiele konfiguracji oraz współpracy z systemem sprzedażowym, dzięki czemu można znacznie podnieść atrakcyjność ekspozycji. Pozwala to również na odciążenie obsługi, która nie musi za każdym razem informować o trwającej promocji. Ekran POS Display instalowany jest bezpośrednio przy stanowisku kasowym i zamiast promocji można na nim wyświetlać w formie graficznej multimedialne menu.
Do podstawowych funkcjonalności zaliczamy:
– wizualne treści reklamowe prezentujące np. danie w ofercie specjalnej, promocyjne zestawy lub kompozycje typu upselling,
– wyświetlanie składanego przez klienta zamówienia – klient widzi cenę i nazwę poszczególnych elementów zamówienia oraz jego sumę,
– przeprowadzenie ankiety satysfakcji klienta z obsługi,
– wyświetlanie dodatkowych komunikatów, np. numer zamówienia,
– przedstawienie kompletnej oferty restauracji.
Jeden ekran, morze możliwości
Pojedyncze urządzenie POS Display pozwala na wiele sposobów konfiguracji, dlatego ważne jest poznanie jego funkcjonalności, żeby móc w pełni wykorzystać jego potencjał. Przykładowo, ekrany zamontowane na stanowisku kasowym mogą zostać wykorzystane do wyświetlania wyłącznie treści marketingowych albo zamówienia składanego przez klienta. Można również te dwa przekazy wyświetlać na jednym ekranie POS Display jednocześnie. Pozwala on również na wgrywanie dowolnych grafik i ustalenia reguł ich wyświetlania, np. ustalenie kolejności czy godziny. Jeśli treść będzie za mało czytelna, możesz również zmienić czcionkę. Restauratorzy najbardziej cenią sobie ekrany POS Display w trakcie wzmożonego ruchu. Prezentacja oferty czytelnych ekranach sprawia, że klienci szybciej dokonują wyboru pozycji do zamówienia.