Aplikacja oparta na sztucznej inteligencji ma pomóc hotelarzom w usprawnieniu procesu organizacji eventów. Ponadto otworzy szereg kolejnych możliwości biznesowych, jak chociażby sprzedaż powierzchni reklamowej wewnątrz aplikacji, czy też poszerzenie bazy klientów. Nowatorskie rozwiązanie, nad którym pracuje spółka Hotel Application, pozwoli również ograniczyć koszty obsługi i marketingu. Pomysłodawcy projektu szczycą się, że w skali światowej będzie to absolutna innowacja.
„Hotel Application jest syntezą dotychczasowych, imponujących doświadczeń Meeting Application w branży eventowej. Za tą inwestycją przemawiają nie tylko ogromne kompetencje zespołu, ale również nasza wspólna wizja, w jaki sposób możemy polepszyć istniejące standardy w branży. Mówimy tutaj o dalszej automatyzacji procesów, a w konsekwencji o bezprecedensowej skalowalności modelu biznesowego. Po rozmowie z kilkoma klientami postanowiliśmy postawić wszystko na głowie. To jest zupełnie nowa jakość. Pamiętajmy też, jakie są trendy, ile buduje się nowych hoteli i centrów konferencyjnych, jak zmienia się kultura spotkań biznesowych. Hotel to już nie jest tylko miejsce do spania. Hotel Application zrewolucjonizuje światowy rynek organizacji eventów” – wieszczy Paweł Wielgus, prezes zarządu Kvarko, cytowany przez serwis „Meeting Planner”.
Hotel Application to już siódma spółka znajdująca się pod auspicjami Kvarko. Fundusz dofinansował projekt sumą 1,2 mln zł, a inwestycja odbywa się w ramach programu BRIdge Alfa, wspieranego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
„Rozwój Meeting Application wyraźnie wskazuje, że rynek usług hotelarskich potrzebuje narzędzi poprawiających komunikację i zarządzanie wydarzeniami. Duże sieci hoteli już wymagają dostosowanych do swoich potrzeb rozwiązań – nie tylko takich, które usprawnią przepływ informacji, ale przede wszystkim pozwolą komercyjnie wykorzystać dostęp do uczestników konferencji. Stąd pomysł na stworzenie osobnej spółki Hotel Application, która skupi się na realizacji tych potrzeb. Wykorzystanie sztucznej inteligencji, analizy ogromnej ilości danych generowanych przez gości hotelowych oraz naszego doświadczenia, ze wsparciem funduszu Kvarko, może zrewolucjonizować ten obszar działań sieci hoteli. Nasza dotychczasowa współpraca z siecią hoteli Orbis tylko potwierdza, że to bardzo dobry kierunek” – tłumaczy Adrian Czyczerski, prezes zarządu Meeting Application.
Spółka Meeting Application, będąca inicjatorem tego pionierskiego rozwiązania dla hotelarstwa, funkcjonuje na międzynarodowym rynku wsparcia komunikacji eventowej już od blisko 5 lat. W swoim portfolio ma już m.in. aplikację przeznaczoną bezpośrednio dla organizatorów i uczestników konferencji oraz innych eventów. Do aranżacji i promocji swoich wydarzeń wykorzystywały ją tak znane światowe brandy, jak Coca-Cola, Reebok, Samsung, Bayer, DHL, Shell, czy Credit-Agricole.
Głównym obszarem zainteresowania funduszu Kvarko są inteligentne specjalizacje, takie jak weterynaria, inżynieria biomedyczna, czy inanotechnologia, ale inwestycje czynione są także w sektor medycyny i biotechnologii medycznej, w tym diagnostyki i terapii chorób cywilizacyjnych, jak również medycyny spersonalizowanej. Spółki Kvarko wywodzą się przede wszystkim z jednostek naukowych i są oparte na unikalnej, nowatorskiej technologii, która pozwala osiągnąć wyraźną przewagę rynkową.
Kvarko finansuje przeważnie projekty znajdujące się na wczesnym etapie rozwoju, które swoją wartość budują w oparciu o niepodważalną własność intelektualną, a środki inwestycyjne z klasycznych funduszy zasiewowych (seed) lub funduszy venture capital są dla nich nieosiągalne. Łączny kapitał, jakim zarządza obecnie fundusz, wynosi 30 mln zł, z czego aż 80% to środki pochodzące z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach przedsięwzięcia BRIdge Alfa. Równorzędnymi udziałowcami Kvarko są spółki Startit Fund Sp. z o.o., Tech Invest Group S.A. oraz Venture FIZ (zarządzany przez Trigon TFI S.A).