Aspekty prawne związane z zatrudnianiem pracowników, strategie radzenia sobie z nieprzychylnymi opiniami w sieci na temat lokalu, wyzwania z jakim zmaga się gastronomia w związku z pandemią, a także przyjrzenie się kosztom oraz zyskom związanym z serwowaniem ryb i owoców morza. To tematy kolejnego, bezpłatnego szkolenia organizowanego przez Transgourmet i Selgros Cash & Carry we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego, w ramach programu Restart 2.0, które ma na celu wsparcie dla branży HoReCa.
Cześć teoretyczną poprowadził Mikołaj Ostrowski, adwokat i wykładowca z Akademii Leona Koźmińskiego. Omawiane były, niezwykle istotne z punktu widzenia właścicieli lokali gastronomicznych, rodzaje umów z pracownikami. Obecnie prowadzący restauracje zmagają się z brakiem personelu. Nie tylko wykwalifikowanych kucharzy, ale też kelnerów czy osób pracujących jako pomoc kuchenna. Bardzo wielu pracowników gastronomii w trakcie pandemii przebranżowiło się, zmieniło profesję i dziś nie chce już wracać do zawodu. Dlatego aby zachęcić potencjalnych pracowników, zapewnić im jak najlepsze warunki, a także zadbać o własny zysk, właściciele lokali potrzebują merytorycznej wiedzy na temat umów. Na szkoleniu poruszane były również zagadnienia z zakresu ochrony poufności i zakazu konkurencji, a także nieprzychylnych opinii w sieci na temat lokali i tego jak sobie z nimi radzić. Omówiono również case study wesela, na którym goście zatruli się salmonellą.
– Prowadzenie własnego lokalu to nie tylko dbanie o smak i jakość dań oraz miłą atmosferę. To również szereg aspektów prawnych, począwszy od zatrudniania pracowników, przez odpowiednie reagowanie na czasem zbyt wygórowane roszczenia klientów, po kryzysy, często nie tylko wizerunkowe. Celem szkolenia było zaprezentowanie restauratorom konkretnych narzędzi i rozwiązań prawnych, które mogą im pomóc radzić sobie z tymi sytuacjami – mówi Mikołaj Ostrowski z Akademii Leona Koźmińskiego.
Część kulinarna poświęcona była rybom i owocom morza. Prowadzący Bartosz Peter – ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet zaprezentował kilka potraw: halibuta, krewetki z bobem, tuszę i filet z łososia, krewetki z bruschettą, kalmary z fasolką i doradę w soli. Nie tylko pokazał, jak je przyrządzić, ale też rozłożył każde z dań na czynniki pierwsze i przybliżył optymalizację ich food costów.
– Serwowanie ryb i owoców morza stanowi wyzwanie dla restauratorów. Nie tylko ze względu na zdobycie świeżych produktów doskonałej jakości, ale też przez koszt z jakim może się to wiązać. Pokazaliśmy więc na kilku przykładach, ile kosztują poszczególne składniki niezbędne do przyrządzenia potraw oraz pojedyncze porcje. To z pewnością pomoże prowadzącym lokale gastronomiczne planować zarówno menu, jak i zakupy – mówi Bartosz Peter, ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet.
Nie bez przyczyny na szkoleniu pojawiły się akurat ryby i owoce morza. Transgourmet i Selgros słyną z niezwykle szerokiej oferty i wysokiej jakości ryb i owoców morza. Sprzyja temu współpraca z lokalnymi dostawcami oraz dostęp do ultranowoczesnego Centrum Logistycznego Transgourmet Seafood, które położone jest w samym sercu portu rybackiego w Bremerhaven. Jest to jedno z najpotężniejszych przedsiębiorstw w branży. W zakładzie o powierzchni 4 tys. hektarów przeładowuje się, przepakowuje i sprzedaje wyroby rybne ze wszystkich stron świata.
Najnowszy odcinek oraz wszystkie szkolenia praktyczne i teoretyczne prowadzone przez ekspertów Akademii Leona Koźmińskiego oraz Instytutu Kulinarnego Transgourmet są dostępne za darmo na kanale YouTube Instytutu Kulinarnego Transgourmet.