Premierowy obiekt luksusowej marki Orient Express powstanie w Bangkoku!

0
1313
Pierwszy na świecie hotel prestiżowej marki Orient Express z sieci AccorHotels zostanie otwarty w drugim kwartale przyszłego roku w Bangkoku. To zaskakująca wiadomość, wszak od samego początku budowy najwyższego w Tajlandii wieżowca King Power Mahanakhon planowano w nim otworzyć hotel luksusowej marki Edition z sieci Marriott International.

King Power Mahanakhon ma wysokość 314 metrów i 77 pięter. Konstrukcja wieży przypomina kształtem spiralę. Szklana elewacja podzielona poziomo i pionowo nadaje budynkowi wyglądu „pixeli”. Hotel Orient Express Mahanakhon Bangkok ze 150 pokojami zajmie piętra 1-18. Na piętrach 23-73 znajdą się, zgodnie z planem, The Ritz-Carlton Residences – 209 prywatnych apartamentów o powierzchni od 125 do 844 m2, z obsługą zgodnie ze standardami marki Ritz-Carlton (dwupiętrowy Penthouse o powierzchni 1500 m2 został sprzedany za bagatela 16 mln $!). Z kolei na dachu powstanie najwyżej położony w mieście zewnętrzny taras widokowy z barem. Dotąd palmę pierwszeństwa dzierżył Sirocco Sky Bar znajdujący się na 63. piętrze hotelu Lebua, którego recenzję możecie Państwo przeczytać TUTAJ.

W październiku 2017 roku francuski narodowy przewoźnik kolejowy SNCF podpisał strategiczne partnerstwo z grupą hotelową AccorHotels w celu ożywienia legendarnej marki Orient-Express i stworzenia kolekcji luksusowych hoteli w wyjątkowych lokalizacjach. Państwowe przedsiębiorstwo zarządzane przez Guillaume’a Pepy sprzedało AccorHotels połowę udziałów marki Orient-Express, której jest właścicielem od końca lat 70-tych ubiegłego wieku, kiedy pociąg zakończył regularne kursowanie.

Pierwsza maszyna pod nazwą Orient-Express wyruszyła z Paryża do Stambułu 4 października 1883 roku. Trasa przejazdu tego luksusowego pociągu obejmowała główne europejskie miasta. Był również okres, gdy Orient-Express zatrzymywał się w Polsce. Pociągiem podróżowały znakomite osobistości – król Bułgarii Ferdynand, rosyjski pisarz Lew Tołstoj, czy aktorka Marlene Dietrich. Warto też wspomnieć o znanych szpiegach, jak Lawrence z Arabii i Mata-Hari.

Siedem odrestaurowanych wagonów z lat dwudziestych ubiegłego stulecia, które są w posiadaniu SNFC, będzie można wynająć do zorganizowania prywatnych podróży i imprez. Zostanie także stworzony specjalny fundusz, którego celem będzie ochrona dziedzictwa Orient-Expressu. SNCF ma również pomysł wznowienia regularnego kursowania historycznych pociągów z Paryża do Stambułu oraz stworzenia kolekcji toreb podróżnych i walizek pod marką Orient-Express.

Ale Orient-Express to nie tylko kolej. W 1976 roku powstała firma Orient-Express Hotels Ltd., na podstawie licencji od SNCF, która zarządzała hotelami tej marki. W 2014 roku firma zmieniła nazwę na Belmond Ltd., po tym jak rozwiązała umowę z SNCF. Marka Belmond, która została ostatnio nabyta przez francuski koncern LVMH za 3,2 mld $, o czym pisaliśmy w poprzednim artykule, jest operatorem innego słynnego pociągu – Venice Simplon-Orient-Express, kursującego nieprzerwanie od 1982 roku. Nie należy zatem mylić tych dwóch pociągów, bowiem są to dwie niezależne marki. Projektant Tristan Auer otrzymał zadanie przeniesienia splendoru stylu Art Deco i roślinnych motywów z ikonicznego pociągu do nowego hotelu w nowoczesnej wersji.

Marka Orient Express Hotels jest pozycjonowana w segmencie Luxury, obok marek Raffles, Banyan Tree, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel i Sofitel. Do 2025 roku AccorHotels planuje otworzyć 10 hoteli pod marką Orient Express.

Autorem tekstu jest Karol Weber, twórca bloga ENJOY YOUR STAY, poświęconego dwóm jego pasjom – hotelarstwu i podróżom. To miejsce, w którym można znaleźć recenzje i rekomendacje hoteli, branżowe ciekawostki, wywiady ze znanymi osobami i hotelarzami, a także relacje z podróży.

Weber związany jest z branżą hotelową od 15 lat. W tym czasie zdobywał wiedzę i doświadczenie na różnych stanowiskach, w międzynarodowych sieciach hotelowych, w Polsce i za granicą. Obecnie świadczy usługi w zakresie doradztwa, szkoleń i kontroli jakości. Pomaga we wprowadzaniu standardów obsługi, szkoli pracowników z ich zastosowania i kontroluje ich efektywność. Swoją wiedzą, doświadczeniem, zaangażowaniem, nastawieniem na wyniki, pasją i energią chce dzielić się z innymi, którym również zależy na profesjonalizacji polskiego hotelarstwa. Więcej o doświadczeniu i zawodowej działalności autora tekstu możecie Państwo dowiedzieć się tutaj: Inspektor Hotelowy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.