The European Hospitality Foundation Award jest przyznawana osobie, która w znacznym stopniu przyczynia się do rozwoju branży hotelarskiej. W tym roku wyróżnienie fundacji współpracującej z HOTREC zostało przyznane po raz pierwszy przedstawicielowi polskiej branży hotelarskiej.
Witold Ignatowski jest absolwentem Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Wydziału Technologii Żywności. Pracę rozpoczął w 1974 roku w warszawskim hotelu Forum w pionie gastronomii. W latach 1982-1998 zajmował stanowiska zastępcy dyrektora w hotelach Mrongovia, Victoria-Intercontinental i Europejski, a od 1998 r. dyrektora ds. operacyjnych na nowo utworzonym stanowisku w biurze Zarządu Orbis SA., gdzie działał także w ramach grupy hotelowej Accor od 1999 r. W 2004 r. został powołany na stanowisko Prezesa Zarządu „Port-Hotel” sp. z o.o., spółki właścicielskiej i zarządzającej warszawskim hotelem „Courtyard by Marriott”, gdzie stworzył m.in. strategię rozwoju i ekspansji Spółki na rynku hotelarstwa przylotniskowego. Od 2006 roku współtworzy i kieruje na stanowisku Prezesa Zarządu spółką „Hotele De Silva”, której misją od samego początku było utworzenie rodzimej sieci najbardziej przyjaznych hoteli, czerpiąc z najlepszych wzorów hotelarstwa anglosaskiego i kontynentalnego.
Ignatowski był uczestnikiem wielu szkoleń specjalistycznych z zakresu hotelarstwa organizowanych m.in. przez Ośrodek Doskonalenia Kadr Orbis, sieć Intercontinental, a także kursów dla audytorów wewnętrznych czy z zakresu nowoczesnych metod zarządzania. W latach 1996-1998 wspierał jako konsultant spółkę „LOT Catering”, a w latach 1995-2005 organizował i nadzorował wszystkie oficjalne imprezy Prezydenta RP w kraju i dwie za granicą. Przez dwie kadencje był przewodniczącym Komisji Gastronomicznej przy Polskim Zrzeszeniu Hoteli, a w 2007 r. przewodniczącym Komisji Zatwierdzającej Standardy Kwalifikacji Zawodowych działającej przy Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej.
Hotele De Silva znajdują się w gronie ponad 350 członków Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Grupa została powołana w 2006 roku, kiedy to zespół doświadczonych hotelarzy oraz projektantów rozpoczął opracowanie innowacyjnego produktu hotelowego, opartego o najlepsze międzynarodowe wzory oraz dostosowanego do realiów krajowego rynku. Wraz z otwarciem pierwszego obiektu pod szyldem Desilva spółka rozwija się w oparciu o cztery marki własne – Desilva Premium, Desilva, Desilva INN, by Desilva, oraz wpisujące się w strategię rozwoju i synergię biznesową sieci marki Accor – Mercure i Ibis. Obecnie w swoim portfolio posiada 15 hoteli na terenie całej Polski.
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego to efektywna organizacja działająca w branży hotelarskiej. Od 2003 roku jest rzecznikiem środowiska biznesu hotelarskiego i gastronomicznego w kontaktach z administracją państwową oraz w Unii Europejskiej. Będąc najbardziej wpływową organizacją w branży, lobbuje na rzecz jej rozwoju, chroni interes hotelarzy, wspiera wszelkie inicjatywy gospodarcze swoich członków, a także promuje społeczną odpowiedzialność biznesu w branży.
IGHP dba o interesy polskich hotelarzy również na arenie międzynarodowej, będąc reprezentantem branży hotelarskiej w HOTREC (Konfederacja Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji, Kawiarni w krajach UE i europejskiego obszaru ekonomicznego). Więcej informacji znajdą Państwo na stronie internetowej IGHP oraz na profilu tej organizacji na Facebooku.