Prośba o niepalenie na linii McDrive powodem awantury z McDonald’s

0
1400

W jednej z restauracji McDonald’s doszło do incydentu, który stał się szeroko komentowanym tematem w mediach. Julia von Stein, znana z programu „Królowe życia”, znalazła się w centrum uwagi po tym, jak zareagowała agresywnie na prośbę pracownika o niepalenie papierosa w samochodzie podczas składania zamówienia na linii McDrive. Wywołała z tego powodu awanturę, a nagranie z tego zdarzenia zostało opublikowane w sieci przez samą zainteresowaną.

Julia von Stein w swoim oświadczeniu powiedziała: „Na samym wstępie chciałabym ze względu na to, że mam w sobie pokorę i jestem na tyle osobą myślącą, że zauważam błąd po swojej stronie – chciałabym was za to przeprosić. […] Gdzie widzę swój błąd? Mogłam zupełnie inaczej dobrać słowa, mogłam nie podnosić tonu głosu. Natomiast, kiedy ktoś zostaje wyprowadzony z równowagi, to po prostu jest ciężko. Ja się do tego przyznaję: Pan wyprowadził mnie z równowagi. Ja dałam się ponieść emocjom.”

W odpowiedzi na zdarzenie, McDonald’s Polska wydało oficjalne oświadczenie:

„Sytuacja miała miejsce w restauracji jednej z organizacji franczyzowych. Po otrzymaniu informacji o zdarzeniu podjęliśmy działania. W pierwszym kroku skupiliśmy się na wsparciu zespołu restauracji. Podkreślamy, że w McDonald’s nie ma zgody na obrażanie, krzyki i jakąkolwiek formę przemocy wobec zespołu. W procedurach bezpieczeństwa i szkoleniach wewnętrznych wskazujemy możliwe formy reakcji w sytuacjach zagrażających godności i ochronie innych dóbr osobistych załogi. Zachęcamy do asertywności, stawiania granic oraz – jeśli sytuacja tego wymaga – wezwania ochrony lub policji. Pokazujemy na przykładach, jak reagować i odpowiadać, gdy gość zachowuje się niewłaściwie. Zdarza się, że stres, emocje i chęć złagodzenia sytuacji biorą górę, wówczas reakcja nie zawsze jest zgodna z naszymi standardami. Rozumiemy to. Podkreślamy, że nikt z zespołu restauracji organizacji franczyzowej, w której doszło do zdarzenia, nie poniósł konsekwencji służbowych. Pracownicy franczyzobiorcy otrzymali wsparcie. Dotychczas nie mieliśmy sygnałów o sytuacjach, które wskazywałyby na potrzebę wprowadzenia zakazu palenia wyrobów tytoniowych na linii McDrive. Prośba ze strony pracownika o zgaszenie papierosa nie jest niczym nagannym. Ze względu na zdrowie, bezpieczeństwo i komfort pracowników, obecnie sprawdzamy możliwości prawne i operacyjne oraz rozważamy wprowadzenie takiego zakazu.”

Niedawno informowaliśmy o podobnym incydencie z udziałem innego influencera w Termach Bania, gdzie doszło do kontrowersji pomiędzy influencerem a ochroną obiektu. Sytuacje te pokazują, jak ważne jest dla branży gastronomicznej i hotelarskiej posiadanie jasnych procedur i umiejętne zarządzanie kryzysowymi sytuacjami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.