Podczas sezonu letniego zwiększa się liczba gości (poza pełną salą dochodzi jeszcze obsługa ogródków) oraz wzmaga się zamieszanie przy składaniu zamówień i komunikacji na linii kelner – kuchnia. Z drugiej strony okres ten sprzyja większym zyskom dla restauracji oraz napiwkom dla obsługi. Dlatego zarówno właścicielom restauracji, jak i załodze, zależy na sprawnej i rzetelnej obsłudze Gości.
miniPOS zawsze pod ręką kelnera
Bieganie kelnera od stolika do stanowiska sprzedażowego, aby wprowadzić zamówienie lub rozliczyć Klienta nie jest najszybszym sposobem obsługi. Taki proces zabiera zbyt dużo czasu i zdecydowanie nie sprzyja pracy kelnerom (szybko się męczą i niejednokrotnie dochodzi do pomyłek w zamówieniu). Dodatkowo natłok obowiązków przy dużej liczbie zamówień znacznie spowalnia serwis.
Rozwiązanie, które pomoże w obsłudze Gości to aplikacja miniPOS. Może zostać zainstalowana na dowolnym urządzeniu mobilnym z systemem Android (np. smartfon lub tablet). Jak miniPOS może przyspieszyć obsługę? Kelner wprowadza zamówienie od razu przy stoliku, które natychmiast kierowane jest bezpośrednio do realizacji w kuchni. Obsługa nie ma potrzeby podchodzenia do głównego stanowiska POS, jest również w stanie zrobić modyfikacje do zamówień, ma pełen podgląd ich realizacji, a co najważniejsze może w szybki sposób rozliczyć Klienta. Ponadto aplikacja umożliwia naliczenie rabatu, wystornowanie błędnej pozycji czy wprowadzenie dodatkowej do rachunku (m.in. deser lub napój). Dzięki miniPOS obsługa ma podgląd obłożenia stolików, więc można uniknąć zamieszania w rezerwacjach.
Stanowisko sprzedażowe bliżej obsługi
Dodatkowe stanowisko, na którym kelner może wprowadzić zamówienie oraz jego modyfikacje, jest ogromnym ułatwieniem w obsłudze. Szczególnie sprawdzi się w dużych restauracjach z ogródkiem na zewnątrz lub rozległych salach, na kilku piętrach. midiPOS to proste rozwiązanie, które zastąpi pełne stanowisko sprzedażowe i poprawi komunikację z kuchnią. Wszystkie dane wprowadzone w aplikacji, automatycznie przenoszone są do systemu Gastro, dlatego niezależnie od stanowiska można mieć podgląd do konkretnego konta. Rozwiązanie jest dosyć tanią opcją i świetnie sprawdzi się jako uzupełnienie sprzedaży w restauracji.
Przygotowanie do wiosny rozpoczęte
Sezon ogródkowy jest okresem, podczas którego obrót w restauracji może wzrosnąć kilkukrotnie. Wzmożony ruch w lokalach to duża szansa, ale także spore wyzwanie dla restauratorów. Aby w pełni wykorzystać możliwości lokalu i obsługi, a co najważniejsze zadbać o komfort Gości, warto zainwestować w nowoczesne technologie. Producenci dostosowują sprzęt oraz aplikacje do branży gastronomicznej tak, aby użytkownik miał jak najwięcej korzyści.