Pyszne.pl komentuje sprawę kopiowania stron restauracji

3
5584

O sprawie kopiowania stron WWW restauracji przez Pyszne.pl poinformował nas kilka dni temu jeden z warszawskich przedsiębiorców, który był tego nieświadomy. Sprawę wykrył w momencie jak zaczął tworzyć i opłacać kampanię reklamową kierującą ruch gości bezpośrednio na jego stronę internetową. Otrzymaliśmy komentarz Pyszne.pl

Na temat zgłoszenia jakie przekazał nam Warszawski restaurator możecie przeczytać tutaj. Artykuł odbił się szerokim echem i zainteresowaniem przedsiębiorców branży gastronomicznej. Okazało się, że kopii stron internetowych stworzonych przez Pyszne.pl jest znacznie więcej. Zadaliśmy w tej sprawie serię pytań przedstawicielom serwisu do zamawiania jedzenia, zatem przedstawiamy Wam informacje, jakie uzyskaliśmy.

Odpowiedzi na nasze pytania udzielała Karolina Jastrzębska – manager działu ds. Doradztwa i Rozwoju B2B Pyszne.pl

„Ruch w serwisie Pyszne.pl budujemy poprzez szeroką kampanię marketingową, która obejmuje między innymi telewizję, outdoor i Internet. W Internecie korzystamy z dostępnych narzędzi optymalizacyjnych, co jest nakierowane na pozyskanie jak największej ilości dodatkowych zamówień dla restauracji. W ramach tych działań tworzymy dodatkowe strony prezentujące menu poszczególnych restauracji. W umowie, którą zawieramy z restauracjami, zawarta jest zgoda na tworzenie przez nas takich stron – jest ona opcjonalna i nie wpływa na przebieg dalszej współpracy.

Minisite jest to strona służąca do składania zamówień tworzona przez Pyszne.pl w oparciu o dane klienta restauracji pochodzące z systemu serwisu.

Zasady uruchomienia minisite’ów reguluje zapis w ogólnych warunkach umowy dotyczący działań marketingowych. Pyszne.pl nie może uruchomić minisite’u ani użyć logotypu bez zgody restauracji. To restauracja podejmuje ostateczną decyzję, czy chce zatrzymać minisite.”

Czy restaurator, poza zapisem w ogólnych warunkach umowy przed uruchomieniem minisite’u, jest pytany o wyrażenie zgody?

„Informacja o uruchomieniu minisite’u jest częścią warunków umowy. Minisite’y zazwyczaj nie są tworzone w tym samym czasie, w którym restauracja jest włączana do serwisu. Minisite’y mogą być tworzone później. W ogólnych warunkach umowy umieszczony jest zapis, że Pyszne.pl ma możliwość prowadzenia działań nakierowanych na pozyskanie dodatkowych klientów dla restauracji w innych kanałach dotarcia.”

Czy restaurator przy podpisaniu umowy może żądać usunięcia tego zapisu z umowy? Czy zgadzacie się na modyfikacje w tym zakresie? A może jest to „sztywny” zapis i nie ma szans na jego usunięcie ze standardowej umowy?

„Zgoda na uruchomienie minisite’u jest opcjonalna – w momencie podpisywania umowy restaurator może podjąć decyzję o uruchomieniu minisite’u lub z niego zrezygnować. W przypadku, gdy restaurator na początku wyrazi zgodę na uruchomienie minisite’u, a w trakcie współpracy będzie chciał z niego zrezygnować – może w dowolnym momencie zgłosić prośbę o jego usunięcie. W takiej sytuacji działanie minisite’u jest niezwłocznie zawieszane.”

3 KOMENTARZE

  1. Skoro pyszne pl miało zgodę restauratora to dlaczego: pyszne pl w popłochu usunęło skopiowaną stronę internetową a oświadczenie wydaje dopiero po kilku dniach? Nie znacie swoich umów? Czy szukacie paragrafu do sytuacji, hmmmm „dajcie mi człowieka, a ja znajdę paragraf”
    Ja już nie skorzystam z pyszne pl

  2. Acha. Czyli zrobiliście gówno burzę, bo koleś z burgerowni nie przeczytał umowy, którą podpisał? Spoko, przecież to normalne.

  3. Tworzyć fejkowe strony i konkurować ze stronami restauracji, a potem się tłumaczyć, że to działanie marketingowe, żeby pozyskać więcej zamówień dla restauracji, tym samym zabierając ruch stronom restauracji. Nie no, logiczne 🤣

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.