Według najnowszego raportu Accor, globalna branża spotkań i eventów doświadcza znaczących zmian w zakresie organizacji i uczestnictwa w wydarzeniach biznesowych. Oto kluczowe punkty z badania:
- Zwiększone wydatki na wydarzenia biznesowe: W porównaniu do 2022 roku, blisko 80% respondentów zwiększyło wydatki na wydarzenia biznesowe i eventy.
- Wzrost liczby uczestników: Przewiduje się, że liczba uczestników eventów, konferencji oraz innych spotkań biznesowych przewyższy szczytowy poziom z 2019 roku w najbliższych latach.
- Wzrost wydatków w 2024 roku: 80% respondentów spodziewa się zwiększenia wydatków w 2024 roku, z czego 30% przewiduje wzrost o ponad 25%.
- Różnorodność spotkań: 78% respondentów oczekuje wzrostu liczby małych i średnich spotkań (poniżej 100 delegatów) w 2024 roku. Ponad połowa (57%) przewiduje wzrost liczby dużych spotkań (ponad 300 delegatów).
- Wartość spotkań twarzą w twarz: 33% respondentów oczekuje, że przychody ze spotkań twarzą w twarz będą o 40% wyższe niż z wydarzeń wirtualnych. 80% respondentów wskazuje, że nie byłoby zadowolone z korzystania z wideokonferencji do finalizacji umów w 2024 roku.
- Kluczowe trendy na 2024 rok: Raport Accor wskazuje pięć głównych trendów, które będą miały wpływ na rozwój branży w najbliższych latach:
- Znaczenie równowagi między pracą a życiem prywatnym.
- Wartość relacji międzyludzkich i poczucie przynależności w biznesie.
- Tworzenie niezapomnianych doświadczeń dla uczestników.
- Znaczenie zrównoważonego rozwoju w organizacji wydarzeń.
- Wykorzystanie technologii w organizacji i uczestnictwie w wydarzeniach.
- Podsumowanie: Karelle Lamouche, Dyrektor Komercyjny w dywizji Accor Premium, Midscale & Economy, podkreśliła, że ludzkie relacje i tworzenie poczucia przynależności będą kluczowymi czynnikami napędzającymi wzrost w branży spotkań i eventów w 2024 roku.
Dla zainteresowanych pełnym raportem, dostępny jest on do pobrania na stronie Accor.