Jeszcze do 22 lipca trwać będzie oferta akcji i zbiórka crowdfundingowa Real Food SA – właściciela największej, polskiej sieci burgerowni Bobby Burger i restauracji Wegeguru. Każde około 300 tysięcy zł zebrane w kampanii to jedna nowa burgerownia lub restauracja z kuchnią roślinną na gastronomicznej mapie Polski, a cel ten można wesprzeć już od wpłaty 50,16 zł. Do końca 2022 r. Real Food chce zwiększyć liczbę lokali Bobby Burger z obecnych 40 do 67 i uruchomić 3 nowe restauracje wegańskie Wegeguru. Już w 2021 r. spółka zamierza wprowadzić swoje akcje do obrotu na giełdzie.
– Nasi klienci to przede wszystkim osoby młode, które do naszych lokali przychodzą, by nie tylko zjeść, ale także spędzić czas z przyjaciółmi czy rodziną. Jest jeszcze wiele miejsc w Polsce, gdzie brakuje burgerowni z prawdziwego zdarzenia i restauracji z kuchnią roślinną – mówi Maciej Sobolewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w sieci Bobby Burger.
– Zbiórka crowdfundingowa pozwoli nam szybciej dotrzeć do klientów, którzy oczekują powstania naszych lokali w ich mieście. Dlatego postanowiliśmy zaproponować minimalną kwotę inwestycji już od 50,16 zł, a w jej ramach, oprócz pakietu akcji, także voucher 20 zł do wykorzystania w lokalach sieci Bobby Burger lub restauracji Wegeguru, aby decyzja o dołączeniu do akcji stała się tak prosta, jak wybór posiłku – dodaje.
Bobby Burger zaczynał działalność od food trucka, który w 2012 r. wyjechał na ulice Warszawy. Dziś liczy 40 burgerowni w 17 miastach. Pod koniec 2018 r. twórcy marki, Bogumił Jankiewicz i Krzysztof Kołaszewski, postanowili stworzyć spółkę Real Food. Do biznesu dołączył Michał Kiciński, współzałożyciel CD Projekt, polskiej firmy z branży gier wideo, która stoi za międzynarodowym sukcesem gry „Wiedźmin”. Do grupy wniósł kapitał i swoją wegańską restaurację, która od 2017 roku działa w Warszawie.
– Bazując na sprawdzonym modelu i sukcesach w skalowaniu sieci Bobby Burger, a także doświadczeniu inwestorskim, chcemy wspólnie rozwijać grupę kapitałową w oparciu o dwa koncepty gastronomiczne: sieć burgerowni i markę restauracji wegańskich. Bierzemy również pod uwagę możliwość akwizycji biznesów restauracyjnych opierających się na wysokiej jakości jedzeniu codziennym – mówi Krzysztof Kołaszewski, współzałożyciel sieci Bobby Burger i członek zarządu Real Food SA.
Celem kampanii crowdfundingowej Real Food SA na platformie Crowdway.pl jest pozyskanie do 4 mln zł. Dzięki tym środkom spółka chce wejść z konceptem Bobby Burger do nowych miast oraz zagęścić sieć burgerowni tam, gdzie ma już wierne grono fanów.
– Od początku roku sieć Bobby Burger powiększyła się już o nowy lokal w Poznaniu, dwa lokale w Warszawie i burgerownię w systemie kontenerowym w Szczecinie. W połowie lipca na naszej mapie pojawi się kolejna lokalizacja – Kielce. W najbliższych planach mamy jeszcze otwarcie lokalu w Gdańsku, trzeciej burgerowni w Łodzi oraz pierwszych naszych lokali w Siedlcach – mówi Maciej Sobolewski.
– 70 proc. kwoty ze zbiórki crowdfundingowej chcemy przeznaczyć na zagęszczenie burgerowni i 30 proc. na rozwój sieci wegańskich restauracji – zapowiada Maciej Sobolewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w sieci Bobby Burger.
Docelowo sieć Bobby Burger ma wzrosnąć do 2022 roku z obecnych 40 lokali do 67, w tym punktów własnych i franczyzowych. Z kolei Wegeguru będzie mógł rozszerzyć koncept na kolejne restauracje w dużych miastach Polski. Spółka widzi potencjał otwarcia kolejnych lokali Wegeguru w perspektywie najbliższych 3 lat.
Inwestorzy, którzy obejmą akcje w zbiórce crowdfundingowej, będą mogli zyskownie wyjść z inwestycji po upływie maksymalnie 2,5 roku, ponieważ Zarząd spółki zadeklarował wprowadzenie papierów do obrotu na giełdzie do końca 2021 roku.
– Prawdopodobnie będzie to NewConnect lub podobny rynek, umożliwiający obrót papierami młodych spółek, którego stworzenie jest planowane według deklaracji GPW – zapowiada Krzysztof Kołaszewski.
Wraz z planowanym wprowadzeniem akcji do obrotu Real Food SA zamierza przeprowadzić nową emisję akcji.
– Wartość emisji będzie zależna od rezultatu kampanii trwającej zbiórki crowdfundingowej oraz potrzeb wynikających z etapu realizacji strategii na lata 2019-2022, tj. planu otwarcia kolejnych lokali – dodaje Kołaszewski.
Burgerownie Bobby Burger odwiedza ponad milion klientów rocznie. W 2018 r. w sumie przychody z lokali własnych i franczyzowych sieci przekroczyły 33,6 mln zł netto (37 mln zł brutto). To o 22 proc. więcej w porównaniu z 2017 rokiem. Od stycznia 2019 r. Bobby Burger i Wegeguru należą do jednej grupy kapitałowej Real Food. Spółka zapowiada wzrost obrotów o około 15 proc. rocznie.
– Dzięki zagęszczeniu sieci lokali Bobby Burger oraz rozwojowi Wegeguru zakładamy osiągnięcie w 2022 roku obrotów z całej sieci lokali własnych i franczyzowych w wysokości ponad 61 mln zł netto. EBITDA grupy kapitałowej zwiększy się w tym czasie niemal trzykrotnie względem wyniku samej spółki Bobby Burger z 2018 roku – zapowiada Krzysztof Kołaszewski.
Więcej informacji na: https://akcja.realfood.com.pl/