Rekomendowane wytyczne do otwierania i dalszego funkcjonowania hoteli

0
1913

Ponowne otwarcie hoteli ma istotne gospodarcze jak i społeczne uzasadnienie. Kluczem jest ochrona miliona miejsc pracy i trudno odnawialnych aktywów infrastruktury turystycznej jakimi są hotele, pensjonaty, czy inne obiekty świadczące usługi zakwaterowania.

Trwają prace, zarówno po stronie hotelarzy jak i instytucji państwowych nad stworzeniem i wdrożeniem norm tworzących „nowy ład hotelowy”, zapewniający bezpieczeństwo Gości, Pracowników i Partnerów.

Powinny zatem zostać opracowane w sposób wspólny wytyczne  dla interesariuszy branży hotelarskiej mające na celu pomoc w przestrzeganiu  odpowiednich norm bezpieczeństwa. Jednocześnie należy zwrócić uwagę, iż  nowe wytyczne nie mogą stać się barierą finansową i organizacyjną uniemożliwiającą funkcjonowanie obiektu.

Wprowadzenie nowych protokołów bez uwzględnienia uwarunkowań ekonomicznych, operacyjnych oraz specyfiki działalności obiektów może doprowadzić do NIE otwarcia obiektów czyli w praktyce, do braku zniesienia „zakazu działalności ‘’ hoteli/obiektów/pensjonatów.

Nie można wyobrazić sobie turystyki krajowej bez hoteli/obiektów/pensjonatów

Nie można wyobrazić sobie nawet w średnim okresie działalności obiektów bez bezpiecznego ale i szybkiego otwarcia: transportu, turystyki zorganizowanej, turystyki przyjazdowej i wyjazdów MICE (spotkań firmowych)

Wytyczne powinny zatem motywować przedsiębiorców hotelarzy do bezpiecznego i jak najszybszego ponownego otwarcia obiektów.

 Proponujemy zatem intensyfikacje wspólnych działań branży, jak i instytucji publicznych mających na celu stworzenie i wdrożenie nowych wytycznych dla działalności hotelowej.

PROPONOWANE ROZWIĄZANIA

  1. Procedury zapobiegawcze
  • badanie temperatury i wprowadzenie oświadczenia dla gości dot. stanu zdrowia (pod rygorem braku możliwości zakwaterowania w przypadku odmowy);
  • obowiązek informowania pracowników i gości odnośnie najważniejszych postanowień protokołu sanitarnego obiektu;
  • wprowadzenie zasad bezpieczeństwa do regulaminu obiektu;
  • ograniczenie do minimum czasu przebywania gości w obszarze recepcyjnym.
  1. Zapewnienie bezpiecznych odległości pomiędzy pracownikami obiektu, gośćmi oraz zapewnienie środków higieny dla gości i obsługi oraz sposoby dezynfekcji
  • przyjęcia gości w liczbie dwóch osób na pokój – zmniejsza to liczbę gości w hotelu (także korzystających z powierzchni wspólnych);
  • bezpieczne ale i też w miarę komfortowe wydawanie posiłków w restauracji tylko dla gości obiektu. To jeden z kluczowych czynników decyzji zakupowych klientów (niezbędny w czasie kiedy samodzielne restauracje pozostają zamknięte) – proponujemy ograniczenie liczby osób w restauracji o połowę, przy zachowaniu zasad dystansowania społecznego i reżimu sanitarnego wydawania posiłków (rezygnacja z bufetu);
  • uruchomienia sal konferencyjnych w reżimie obiektów sakralnych (obecnie 1 osoba na 15m2) – rozwiązania przyjęte dla spotkań religijnych mimo że bardzo rygorystyczne umożliwi pracę nad odbudową popytu ze strony klientów grupowych
  • możliwość wynajmu elementów infrastruktury obiektu na wyłączność dla osób wspólnie zakwaterowanych (np. sauna, siłownia) – każdorazowa dezynfekcja po użyciu
  • dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk powinny być dostępne dla gości na terenie hotelu, a w szczególności przy wejściach na teren obiektu, w obszarze recepcji, wind, punktów;
  • konieczność dostosowania działalności obiektów do wytycznych sanitarnych np. dezynfekcja, ozonowanie pokoi, wietrzenie obiektu;
  • bezwzględny zakaz przebywania w obiekcie osób, które nie są w nim zakwaterowane (zakaz „odwiedzin” podobnie jak to ma miejsce aktualnie w szpitalach);
  • sprzątanie pokoi i powierzchni wspólnych zgodnie z reżimem szpitalnym;
  • obowiązek zapewnienia środków ochrony osobistej pracownikom oraz taki sam obowiązek po stronie dostawców (maseczki, przyłbice itp.)
  • obowiązek dezynfekcji sprzętów udostępnionych gościom jak np. sprzęt sportowy (rower, kajak itp.);
  • Procedury dot. postępowania w przypadku potwierdzenia zakażenia wirusem COVID-19 na terenie obiektu:
  • ustalenie listy osób obecnych w tym samym czasie w obiekcie i zalecenie stosowania się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego;
  • szczególna dezynfekcja przestrzeni, w której przebywał zakażony gość / pracownik / dostawca.

Branżowy Sztab Kryzysowy

  1. Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR – Paweł Tyszkiewicz
  2. Klub Agencji Eventowych SAR – Mariusz Nowak
  3. IAA Polska – Jerzy Minorczyk
  4. Stowarzyszenie Branży Eventowej – Marta Chmielewska                         
  5. Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel – Olga Krzemińska – Zasadzka, Łukasz Adamowicz
  6. Meeting Professionals International Poland Chapter – Monika Dymacz Kaczmarczyk     
  7. SITE Polska – Society for Incentive Travel Excellence – Chapter Poland – Grażyna Grot – Duziak
  8. Polska Izba Przemysłu Targowego – Przemysław Trawa/ Beata Kozyra
  9. Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce – Katarzyna Cioch
  10. Zrzeszenie Agentów IATA w  Polsce – JJ Singh
  11. Polska Izba Turystyki – Paweł Niewiadomski                                                                                              
  12. Polski Związek Organizatorów Turystyki – Sławomir Szulc
  13. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych – Marcin Wujec
  14. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego  – Ireneusz Węgłowski
  15. Warszawska Organizacja Turystyczna – Barbara Tutak, Mateusz Czerwiński
  16. Łódzka Organizacja Turystyczna – Tomasz Koralewski
  17. Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Autokarowych – Rafał Jańczuk                                                 
  18. Stowarzyszenie Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych – Mikołaj Ziółkowski          
  19. Polska Izba Turystyki Młodzieżowej – Krzysztof Męziński
  20. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze – Jerzy Kapłon
  21. Izba Turystyki RP – Marek Ciechanowski
  22. Polska Izba Hotelarstwa – Marek Łuczyński
  23. Krakowska Izba Turystyki – Piotr Laskowski
  24. Konsorcjum Polskich Biur Podróży – Artur Matiaszczyk             
  25. Polskie Stowarzyszenie Pilotów Wycieczek Zagranicznych- Piotr Zubrzycki
  26. Turystyka incoming – Andrzej Hulewicz        
  27. Harmony Polish Hotels – Elżbieta Lando       
  28. Polska Izba Techniki Estradowej –  Grzegorz Łapczyński
  29. Polskie Stowarzyszenie Rozwoju Infrastruktury Sportu i Rekreacji – Marcin Herra
  30. Polska Izba Artykułów Promocyjnych – Edyta Lisowska
  31. Polski Holding Hotelowy – Paulina Mazurkiewicz Kurek

Źródło: Mat. prasowe

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.