Rekomendowane wytyczne do otwierania i dalszego funkcjonowania hoteli

0
1873

Ponowne otwarcie hoteli ma istotne gospodarcze jak i społeczne uzasadnienie. Kluczem jest ochrona miliona miejsc pracy i trudno odnawialnych aktywów infrastruktury turystycznej jakimi są hotele, pensjonaty, czy inne obiekty świadczące usługi zakwaterowania.

Trwają prace, zarówno po stronie hotelarzy jak i instytucji państwowych nad stworzeniem i wdrożeniem norm tworzących „nowy ład hotelowy”, zapewniający bezpieczeństwo Gości, Pracowników i Partnerów.

Powinny zatem zostać opracowane w sposób wspólny wytyczne  dla interesariuszy branży hotelarskiej mające na celu pomoc w przestrzeganiu  odpowiednich norm bezpieczeństwa. Jednocześnie należy zwrócić uwagę, iż  nowe wytyczne nie mogą stać się barierą finansową i organizacyjną uniemożliwiającą funkcjonowanie obiektu.

Wprowadzenie nowych protokołów bez uwzględnienia uwarunkowań ekonomicznych, operacyjnych oraz specyfiki działalności obiektów może doprowadzić do NIE otwarcia obiektów czyli w praktyce, do braku zniesienia „zakazu działalności ‘’ hoteli/obiektów/pensjonatów.

Nie można wyobrazić sobie turystyki krajowej bez hoteli/obiektów/pensjonatów

Nie można wyobrazić sobie nawet w średnim okresie działalności obiektów bez bezpiecznego ale i szybkiego otwarcia: transportu, turystyki zorganizowanej, turystyki przyjazdowej i wyjazdów MICE (spotkań firmowych)

Wytyczne powinny zatem motywować przedsiębiorców hotelarzy do bezpiecznego i jak najszybszego ponownego otwarcia obiektów.

 Proponujemy zatem intensyfikacje wspólnych działań branży, jak i instytucji publicznych mających na celu stworzenie i wdrożenie nowych wytycznych dla działalności hotelowej.

PROPONOWANE ROZWIĄZANIA

  1. Procedury zapobiegawcze
  • badanie temperatury i wprowadzenie oświadczenia dla gości dot. stanu zdrowia (pod rygorem braku możliwości zakwaterowania w przypadku odmowy);
  • obowiązek informowania pracowników i gości odnośnie najważniejszych postanowień protokołu sanitarnego obiektu;
  • wprowadzenie zasad bezpieczeństwa do regulaminu obiektu;
  • ograniczenie do minimum czasu przebywania gości w obszarze recepcyjnym.
  1. Zapewnienie bezpiecznych odległości pomiędzy pracownikami obiektu, gośćmi oraz zapewnienie środków higieny dla gości i obsługi oraz sposoby dezynfekcji
  • przyjęcia gości w liczbie dwóch osób na pokój – zmniejsza to liczbę gości w hotelu (także korzystających z powierzchni wspólnych);
  • bezpieczne ale i też w miarę komfortowe wydawanie posiłków w restauracji tylko dla gości obiektu. To jeden z kluczowych czynników decyzji zakupowych klientów (niezbędny w czasie kiedy samodzielne restauracje pozostają zamknięte) – proponujemy ograniczenie liczby osób w restauracji o połowę, przy zachowaniu zasad dystansowania społecznego i reżimu sanitarnego wydawania posiłków (rezygnacja z bufetu);
  • uruchomienia sal konferencyjnych w reżimie obiektów sakralnych (obecnie 1 osoba na 15m2) – rozwiązania przyjęte dla spotkań religijnych mimo że bardzo rygorystyczne umożliwi pracę nad odbudową popytu ze strony klientów grupowych
  • możliwość wynajmu elementów infrastruktury obiektu na wyłączność dla osób wspólnie zakwaterowanych (np. sauna, siłownia) – każdorazowa dezynfekcja po użyciu
  • dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk powinny być dostępne dla gości na terenie hotelu, a w szczególności przy wejściach na teren obiektu, w obszarze recepcji, wind, punktów;
  • konieczność dostosowania działalności obiektów do wytycznych sanitarnych np. dezynfekcja, ozonowanie pokoi, wietrzenie obiektu;
  • bezwzględny zakaz przebywania w obiekcie osób, które nie są w nim zakwaterowane (zakaz „odwiedzin” podobnie jak to ma miejsce aktualnie w szpitalach);
  • sprzątanie pokoi i powierzchni wspólnych zgodnie z reżimem szpitalnym;
  • obowiązek zapewnienia środków ochrony osobistej pracownikom oraz taki sam obowiązek po stronie dostawców (maseczki, przyłbice itp.)
  • obowiązek dezynfekcji sprzętów udostępnionych gościom jak np. sprzęt sportowy (rower, kajak itp.);
  • Procedury dot. postępowania w przypadku potwierdzenia zakażenia wirusem COVID-19 na terenie obiektu:
  • ustalenie listy osób obecnych w tym samym czasie w obiekcie i zalecenie stosowania się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego;
  • szczególna dezynfekcja przestrzeni, w której przebywał zakażony gość / pracownik / dostawca.

Branżowy Sztab Kryzysowy

  1. Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR – Paweł Tyszkiewicz
  2. Klub Agencji Eventowych SAR – Mariusz Nowak
  3. IAA Polska – Jerzy Minorczyk
  4. Stowarzyszenie Branży Eventowej – Marta Chmielewska                         
  5. Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel – Olga Krzemińska – Zasadzka, Łukasz Adamowicz
  6. Meeting Professionals International Poland Chapter – Monika Dymacz Kaczmarczyk     
  7. SITE Polska – Society for Incentive Travel Excellence – Chapter Poland – Grażyna Grot – Duziak
  8. Polska Izba Przemysłu Targowego – Przemysław Trawa/ Beata Kozyra
  9. Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce – Katarzyna Cioch
  10. Zrzeszenie Agentów IATA w  Polsce – JJ Singh
  11. Polska Izba Turystyki – Paweł Niewiadomski                                                                                              
  12. Polski Związek Organizatorów Turystyki – Sławomir Szulc
  13. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych – Marcin Wujec
  14. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego  – Ireneusz Węgłowski
  15. Warszawska Organizacja Turystyczna – Barbara Tutak, Mateusz Czerwiński
  16. Łódzka Organizacja Turystyczna – Tomasz Koralewski
  17. Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Autokarowych – Rafał Jańczuk                                                 
  18. Stowarzyszenie Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych – Mikołaj Ziółkowski          
  19. Polska Izba Turystyki Młodzieżowej – Krzysztof Męziński
  20. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze – Jerzy Kapłon
  21. Izba Turystyki RP – Marek Ciechanowski
  22. Polska Izba Hotelarstwa – Marek Łuczyński
  23. Krakowska Izba Turystyki – Piotr Laskowski
  24. Konsorcjum Polskich Biur Podróży – Artur Matiaszczyk             
  25. Polskie Stowarzyszenie Pilotów Wycieczek Zagranicznych- Piotr Zubrzycki
  26. Turystyka incoming – Andrzej Hulewicz        
  27. Harmony Polish Hotels – Elżbieta Lando       
  28. Polska Izba Techniki Estradowej –  Grzegorz Łapczyński
  29. Polskie Stowarzyszenie Rozwoju Infrastruktury Sportu i Rekreacji – Marcin Herra
  30. Polska Izba Artykułów Promocyjnych – Edyta Lisowska
  31. Polski Holding Hotelowy – Paulina Mazurkiewicz Kurek

Źródło: Mat. prasowe

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.