Rekordowe wyniki Lufthansy w 2017. W tym roku będzie gorzej

0
1729
Największy niemiecki przewoźnik lotniczy zanotował w ubiegłym roku najwyższe przychody w historii. Prognozy na obecny zakładają jednak znacznie niższy zysk z uwagi na rosnące ceny paliw.

W 2017 roku Lufthansa zanotowała wzrost zysku operacyjnego (EBIT) rzędu 70%, do poziomu 3 mld euro. Oznacza to, że w porównaniu z poprzednim rokiem przychody niemieckiego przewoźnika wzrosły o 12,4% do 35,6 mld euro. Wpływy z ruchu lotniczego wyniosły 28,4 mld euro (wzrost o ponad 15%), z transportu cargo 242 mln euro, a Lufthansy Technik 415 mln euro. Grupa zainwestowała w ubiegłym roku około 3 mld euro (wzrost o ponad 30%), a większość budżetu – około 900 mln euro – pochłonęła inwestycja w statki powietrzne Air Berlin.

„Osiągnęliśmy najlepszy wynik w historii naszej firmy. Rok 2017 był bardzo dobry dla naszych klientów, pracowników i akcjonariuszy” – mówi Carsten Spohr, prezes zarządu Deutsche Lufthansa AG

„W zeszłym roku byliśmy w stanie ponownie obniżyć koszty, stając się jednocześnie pierwsza i jedyna linia lotnicza w Europie, która otrzymała pięciogwiazdkowy rating. Obniżamy nasze koszty tam, gdzie nie wpływa to na klientów, a jednocześnie inwestujemy w jakość naszych produktów i usług” – dodaje Ulrik Svensson, członek zarządu ds. finansowych w Lufthansa

Tegoroczne przewidywania dla niemieckiego potentata branży lotniczej nie są już tak optymistyczne. Wszystko przez wyższe notowania surowców na giełdzie i związany z tym wzrost ceny paliw.

„Wyższe o 700 mln euro koszty paliwa mogą być w dużej mierze zrównoważone lepszymi wynikami operacyjnymi, tak więc oczekuje się, że w 2018 r. zysk EBIT będzie nieznacznie niższy niż w roku poprzednim. Na podstawie tych bardzo dobrych wyników proponujemy Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy wypłatę dywidendy w wysokości 0,80 EUR za akcję” – podsumowuje Svensson

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.