Sfinks Polska pomimo trudnej sytuacji z jaką się boryka, stara się wychodzić z nowymi pomysłami i właśnie w restauracjach Sphinx wprowadza nowe, letnie menu.
W ramach sezonowego menu sieci pojawiły się dwa startery oraz siedem dań głównych, w tym shoarma z kurkami, burger z szarpaną wołowiną czy stek z podgrzybkami. W karcie znalazły się też napoje komponujące się z daniami na lato, np. klasyczna zimna lemoniada.
Jako początek lunchu lub kolacji w Sphinx proponuje crostini (grzanki z pesto i lekko pikantną salsą z pomidorów oraz czerwonej cebuli) albo krem z zielonych warzyw (brokułów, cukinii, selera naciowego, szpinaku, ogórków i pora) podawany z łezką śmietany i płatkami migdałów.
Dania główne to różnego rodzaju mięsa z dodatkami oraz dania bezmięsne. Wśród tych pierwszych są m.in. shoarma z kurkami, burger Tex Mex z szarpaną wołowiną, Doritos Hot Corn i sałatką coleslaw, a także kurczak BBQ, czyli filet z kurczaka w sosie BBQ, podawany z grillowanymi warzywami i frytkami. Sphinx, który jest największym sprzedawcą steków w Polsce, do sezonowego menu włączył też i tego typu nową propozycję – to stek wołowy z antrykotu z podgrzybkami z patelni oraz opiekanymi ziemniakami. W karcie znalazły się też żeberka w glazurze na bazie sosu teriyaki, podawane z opiekanymi ziemniakami i sałatką. Dla osób wybierających dania bezmięsne Sphinx proponuje tagliatelle z grzybami, czyli makaron w sosie śmietanowym z kurkami, podgrzybkami, rozmarynem i serem grana padano. Inną propozycją jest łosoś na sałacie Sweet&Lemon, tj. grillowany filet w cytrusowym sosie sojowym Ponzu Kikkoman podawany na sałacie z chrupiącymi warzywami, czarną soczewicą i dresingiem cytrynowym.
– Od niedawana znów możemy cieszyć się spotkaniami z rodziną i znajomymi w restauracjach, a takie spotkania wymagają znakomitego jedzenia. Dlatego specjalnie na lato przygotowaliśmy menu sezonowe. Proponujemy zarówno nowości, jak i dania, które latem zawsze cieszyły się u nas dużą popularnością, choć tym razem są w nowej odsłonie – z nieco innymi składnikami, sosami, przyprawami czy dodatkami – mówi Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, spółki do której należy sieć Sphinx.
Oferta jest dostępna we wszystkich restauracjach Sphinx w Polsce. W lokalach przestrzegane są wytyczne GIS oraz własne procedury higieny sieci, czyli tzw. Antywirusowa Dziesiątka Sfinksa, m.in. goście mogą zamawiać dania z cyfrowego menu.