Commission nationale de l’informatique et des libertés (CNIL), niezależny organ administracyjnym odpowiedzialny za ochronę danych osobowych we Francji, nałożyła na spółkę Accor grzywnę administracyjną w wysokości 600 000 euro. Poprosiliśmy polski oddział Accor o komentarz, oto jego treść.
„Zadowolenie i zaufanie klientów są priorytetami dla Grupy Accor. Grupa, mając świadomość powagi zasad ochrony danych osobowych, zobowiązuje się ulepszać praktyki związane z tym obszarem, gwarantując swoim klientom najwyższy poziom bezpieczeństwa ich danych.
Grupa Accor przyjęła do wiadomości treść decyzji wydanej przez CNIL w dniu 3 sierpnia 2022 roku, będącej następstwem trwającej ponad trzy lata procedury, podczas której Grupa w pełni współpracowała z CNIL. Należy zauważyć, że decyzja CNIL odnosi się do niesystemowego charakteru stwierdzonych uchybień oraz faktu, iż zostały one skorygowane przed zakończeniem całej procedury.
Grupa Accor ubolewa, że współpraca między organami ochrony danych w Europie (decyzja Europejskiej Rady Ochrony Danych z 15 czerwca 2022 roku) doprowadziła do nałożenia na Accor sankcji surowszych niż zamierzone przez CNIL. Zastrzeżenia zgłoszone przez polski organ ochrony danych nie wydają się ani uzasadnione, ani wystarczająco szczegółowe. W związku z tym, Grupa Accor przystąpi do rozpoczęcia postępowania odwoławczego, które przysługuje jej w świetle prawa.”