Rosja bez Pepsi

0
3403

Codziennie do grona firm wycofujących się lub zawieszających działalność w Rosji w ramach sankcji dołączają kolejne koncerny. Pepsi nie pozostaje głuchy na głosy opinii publicznej i także wstrzymuje sprzedaż swoich produktów.

Mamy zatem niemal wielką czwórkę z rynku gastronomicznego, która wprowadza sankcje w Rosji. McDonald’s współpracujący na co dzień z Coca Colą, oraz KFC współpracujący z Pepsi. Co prawda KFC jak na razie wstrzymało tylko inwestycje i zamknęło jedynie część lokali, ale mamy tu przykład dużych graczy, którzy w końcu zabrali głos i opowiedzieli się przeciwko przemocy i wojnie wywołanej przez Rosję.

„Jak wielu z was wie, operujemy w Rosji od ponad 60 lat i mamy swoje miejsce w wielu rosyjskich domach. Pepsi-Cola weszła na rynek u szczytu Zimnej Wojny i pomogła znaleźć wspólne elementy między Stanami Zjednoczonymi a Związkiem Radzieckim. Jednakże biorąc pod uwagę tragiczne wydarzenia w Ukrainie, ogłaszamy zawieszenie sprzedaży Pepsi-Coli i innych naszych napojów w Rosji”Ramon Laguarta, prezes Pepsi.

W portfolio koncernu są takie marki jak Mirinda, 7Up, Mountain Dew, Lipton, czy Gatorade i chipsy Lay’s. Firma poinformowała także, że wstrzymuje inwestycje oraz wszelkie kampanie reklamowe w Rosji, a dodatkowo przekaże 4 mln dolarów na organizacje pomagające uchodźcom z Ukrainy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.