Rośnie rynek kamperów i przyczep kempingowych

0
1267

PZPM notuje w ostatnich lata bardzo duże wzrosty rejestracji nowych i używanych kamperów oraz przyczep kempingowych. To rynek, który z jednej strony może odebrać część gości hotelom, z drugiej strony hotelarze mogą zarobić na takich gościach.

Pandemia bardzo mocno przyczyniła się do wzrostów rejestracji tego typu pojazdów i przyczep. Zainteresowanie kamperami wynika mniej więcej z takich samych powodów jak większe zainteresowanie hotelarstwem rozproszonym. Goście chcą nadal mieć możliwość podróżowania i korzystania z noclegów poza domem, ale chcą unikać dużych skupisk ludzi, zatem szukają rozwiązań, które im pomogą zrealizować swoje plany.

Kampery i przyczepy kempingowe to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą wypocząć z dala od dużych skupisk, ale jednocześnie które pozwala na swobodę podróżowania i częstą zmianę lokalizacji w trakcie jednej podróży. Na pierwszy rzut oka może to oznaczać, że część obecnych gości hoteli zrezygnuje z ich usług, ale tu pojawiają się pomysły, które mogą ściągnąć do obiektów hotelowych turystów z kamperami i przyczepami. Wystarczy przygotować odpowiednią infrastrukturę, którą pozwoli przyjąć takich gości. To oczywiście nie jest rozwiązanie dla wszystkich hoteli, ale te które zlokalizowane są w rejonach resortowych czy przy ciekawych atrakcjach turystycznych, na pewno powinny zastanowić się nad rozszerzeniem swojej oferty.

Pisał o tym Maciej Straus, który przygotował felieton w tej tematyce jakiś czas temu. Polecamy odświeżyć sobie lekturę tego artykułu, który znajdziecie tutaj Jak obiekty hotelowe mogą rozwinąć infrastrukturę campingową i caravaningową w Polsce

W pierwszym kwartale 2021 roku zarejestrowano:
– 413 nowych kamperów
– 213 nowych przyczep kempingowych
– 487 używanych kamperów
– 1811 używanych przyczep kempingowych

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.