Rozwój sztuki cukierniczej w Polsce potwierdzony licznymi sukcesami

0
1707
Zarówno w Polsce, jak i na świecie trendy w cukiernictwie mają coraz większe znaczenie w kształtowaniu i poszerzaniu świadomości konsumenta. Dla osób kreujących branżę gastronomiczną obserwowanie trendów jest ważne, ponieważ pozwala podążać, a nawet wyprzedzać potrzeby klientów.

By lepiej poznać rynek, Bruno Van Vaerenbergh, Ekspert Cukierniczy Debic odpowiadający za Europę, podróżował z Gdańska do Łodzi, Sopotu i Warszawy, by poznawać lokalne ciasta i ich kosztować. Szybko odkrył, że polskie cukiernie z powodzeniem mogą konkurować z tymi europejskimi z Hiszpanii czy Włoch. Wspólne zaangażowanie nowego pokolenia cukierników sprawia, że wiedza i inspiracja natychmiastowo rozchodzą się po Polsce. Fantastyczną rolę odgrywa przy tym Ashati – Międzynarodowa Szkoła Sztuki Kulinarnej w Łodzi, która jednoczy talenty z całego kraju.

„Sam miałem okazję odwiedzać wspaniałe, nowoczesne butiki cukiernicze, takie jak Cremo, Pawlova, Odette, czy wyjątkowa Czekolada Cafe. To logiczne, że polscy specjaliści biorą udział w konkursie World Chocolate Masters lub w Pucharze Świata Cukierników. Przyszłość już dziś wygląda bardzo obiecująco” – podkreśla Bruno Van Vaerenbergh.

Marka Debic działa w branży gastronomicznej, kierując swoją ofertę do profesjonalistów. Na polskim rynku wprowadziła profesjonalne produkty mleczne dla szefów kuchni, piekarzy oraz cukierników. Wszystko zostało opracowane z myślą o codziennym środowisku ich pracy, dlatego oferowane produkty mają za zadanie ułatwiać ją każdego dnia.

„Zauważyliśmy, że coraz większa ilość przedsiębiorców zmierza w kierunku specjalizacji np. poprzez wykorzystanie lokalnych receptur lub określony rodzaj wypieków charakterystycznych dla rejonu. Jest też powrót do starych receptur – odświeżenie przepisów bazujących na śmietankach i masłach oraz rezygnacja lub zminimalizowanie używania ich zamienników” – mówi Marian Piórkowski, Sales Manager Foodservice Poland & Baltics w firmie FrieslandCampina.

Moda zmienia się bardzo dynamicznie i dotyczy nie tylko ubrań, ale także naszych kubków smakowych. W Polsce zauważyć można wyraźny zwrot w kierunku coraz bardziej kreatywnych i interesujących projektów cukierniczych. Mistrzowie cukiernictwa muszą zatem mierzyć się z wyzwaniem, jakim jest nie tylko stworzenie nowych deserów, ale też zmodyfikowanie tradycyjnych receptur. Warto przy tym pamiętać, że wygląd to nie wszystko. Za sukcesem idealnych wyrobów stoją też wyselekcjonowane składniki.

Debic to producent szerokiego asortymentu produktów nabiałowych, takich jak specjalistyczne śmietanki oraz śmietanki w sprayu, masła, gotowe do użytku bazy do deserów i inne rozwiązania. Jest ekspertem w produktach nabiałowych dla piekarzy, cukierników, chocolatierów, szefów kuchni i firm cateringowych.

Producentem marki Debic jest FrieslandCampina, która stale kładzie nacisk na promowanie jakości i doskonalenia na każdym etapie swojej działalności – poczynając od karmienia krów i dbałości o ich dobrostan, poprzez udoskonalanie w naturalny sposób receptur, kończąc na produkcji i zachowaniu najwyższych standardów podczas dostaw.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.