Od wczoraj można kupować akcje Iron Resorts SA – spółki, która buduje pod Poznaniem wyjątkowy ośrodek treningowo-wypoczynkowy dla triathlonistów i ich rodzin. Obiekt jest już na ukończeniu, a celem emisji akcji, prowadzonej na crowdfundingowej platformie Emiteo, jest sfinansowanie jego rozbudowy o nowe skrzydło. W planach spółka ma już kolejne podobne centra.
Emisja Iron Resorts SA rozpoczęła się 26 sierpnia i zamknie się najpóźniej 26 listopada 2021. Spółka, wyceniona na 12,5 mln zł, oferuje 32% swoich akcji w cenie 34 zł za sztukę. Firma zamierza czerpać przychody nie tylko z działalności hotelowej, ale z wszystkich towarzyszących jej usług związanych z triathlonem i aktywnym stylem życia. To sprawia, że kupno akcji Iron Resorts to inwestycja inna niż np. w aparthotel – deklaruje Lech Jaroniec, prezes spółki. – Dywersyfikujemy źródła przychodów dzięki połączeniu usług noclegowych z gastronomią, szkoleniami, wynajmem sal ćwiczeniowych czy wypożyczaniem sprzętu sportowego.
Akcje Iron Resorts SA są oferowane w modelu crowdfundingu udziałowego za pośrednictwem platformy Emiteo. Koncepcja IronResorts świetnie pasuje do crowdfundingu, bo zaadresowana jest do dobrze zdefiniowanej, sporej społeczności i odpowiada na jej niezaspokojone do tej pory potrzeby – wyjaśnia Dawid Paczka, współzałożyciel i CEO platformy Emiteo. – Widzimy to zresztą po odpowiedziach na prekampanię: fani triathlonu zareagowali entuzjastycznie, a zadeklarowana suma inwestycji kilkakrotnie przekracza cel emisji.
Pierwszym obiektem tworzonym przez spółkę jest Iron Resorts Sierosław: położony pod Poznaniem, w bezpośrednim sąsiedztwie lasów i jeziora Lusowskiego, butikowy ośrodek z własnym zapleczem sportowym i profesjonalną kadrą trenerską. To połączenie wyróżnia nas spośród innych inicjatyw triathlonowych w Polsce – podkreśla Jaroniec. – Trenerskie firmy wynajmują powierzchnie dla swoich zgrupowań czy bootcampów. My oferujemy treningi i noclegi jako jeden podmiot.
Spółka sfinansowała budowę pierwszego etapu inwestycji w całości ze środków własnych. Ośrodek składa się z 15 klimatyzowanych pokojów, uniwersalnej sali, kawiarni, zaplecza kuchennego i udogodnień dla gości w rodzaju placu zabaw dla dzieci czy parkingu. Budowa jest na ukończeniu, Iron Resorts SA zapowiada przyjęcie pierwszych gości jeszcze w tym roku. Emisja akcji ma sfinansować rozbudowę ośrodka o drugie skrzydło. Pozwoli to na wzbogacenie Iron Resorts Sierosław o kolejne sale uniwersalne, salę szkoleniowo-konferencyjną czy ogrodowe SPA.
Za projektem stoi partnerski team dwóch braci o uzupełniających się kompetencjach i doświadczeniach. Lech Jaroniec to przedsiębiorca najlepiej znany jako twórca i twarz kanału YT i fanpage’a IronWay – Droga do Ironmana. W ciągu czterech lat zgromadził wokół swoich mediów społecznościowych kilkunastotysięczne grono zaangażowanych fanów triathlonu. Paweł Jaroniec, także amatorski triathlonista, to deweloper z doświadczeniem w budowie energooszczędnych i pasywnych domów mieszkalnych i obiektów komercyjnych.