11 dodatkowych samolotów na polskich lotniskach, 27 nowych tras i plany pozyskania, 330 nowych pracowników i 14 milionów nowych klientów – to plany Ryanaira na kolejny sezon. Najwięcej nowych tras będzie rozpoczynało się na lotnisku Katowice.
– To nasz największy w historii letni rozkład lotów w Polsce. Z radością ogłaszamy nasz największy w historii letni rozkład lotów w Polsce na lato 2020. Uruchamiamy aż 27 nowych tras i zbazujemy 11 dodatkowych samolotów w naszych 6 polskich bazach. Ryanair obsłuży rocznie 14 milionów pasażerów na 12 polskich lotniskach, jednocześnie wspierając 10 500* miejsc pracy i tworząc 330 nowych w Ryanairze – powiedział w Katowicach Michael O’Leary, prezes Ryanair Group.
– Z okazji inauguracji nowego rozkładu lotów na lato 2020 z Polski, wprowadzamy do sprzedaży bilety od 39 zł na podróże do listopada. Rezerwacji można dokonać jedynie do piątku (6 września) do północy. Aby zdążyć najlepiej wejść na www.ryanair.com już dziś – dodał Michael O’Leary.
W porcie lotniczym w Katowicach zostanie zbazowanych 6 kolejnych samolotów (w tym 2 do obsługi lotów rozkładowych i 4 czarterowe). Inauguracja bazy rozkładowej w Katowicach nastąpi za dwa miesiące. Wzrost liczby pasażerów ma – według założeń Ryanaira – wynosić aż 43 proc. (przewoźnik zamierza skłonić do korzystania ze swoich usług łącznie 1,25 mln osób). Ponad połowa wszystkich nowych miejsc pracy w Polsce (180 z 330) będzie związana właśnie z katowickim lotniskiem. Zaplanowane nowe relacje to Bolonia, Brindisi, Katania, Kolonia, Cork, Dortmund (największa częstotliwość – 10 lotów w tygodniu), Goeteborg, Kijów, Manchester, Odessa, Oslo i Pafos – podaje rynek-lotniczy.pl
Z Olsztyna natomiast przewidziano dwa loty w tygodniu do Kolonii. Klienci lotniska w Bydgoszczy otrzymają możliwość podróży do Edynburga, z Poznania – do Budapesztu, Charkowa, Odessy i Paryża, a z Modlina – do Tel Awiwu. Inne porty z dodanymi nowymi połączeniami to: Gdańsk, Kraków i Wrocław.
Jednocześnie potwierdzono zapowiedź zmiany marki jednej ze spółek grupy. – Ryanair Sun zmienia markę na Buzz. Zmieni się kolorystyka zewnętrzna i wewnętrzna, także mundury załóg – zapowiedział reprezentujący spółkę Michał Kaczmarzyk. Firma pozostanie przy modelu b2b, dostarczając usługi wet lease dla spółek grupy Ryanair, nadal zamierza też rozwijać usługi czarterowe. W planach jest dalsze zwiększanie floty.
fot. https://corporate.ryanair.com/